2931 kantooboekhandel, speelgoed- en drukwerkwinkel Leiden 1930

Plaats reactie
Arnold Tak
Berichten: 17284
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

2931 kantooboekhandel, speelgoed- en drukwerkwinkel Leiden 1930

Bericht door Arnold Tak »

belijnde ongelopen fotokaart
op de etalageruit direct rechts van de hoek is een naam aangebracht, die gedeeltelijk valt te lezen: TENHORST
op de linker ruit een aankondiging van een uitvoering van Pietje Bell op 10 october a.s. in de Stads-Gehoorzaal
op de rechter ruit een biljet met: Leidsche Winkeliers 24 Sept. - 5 Oct. 1930 en bezoekt de Leidsche Winkeliers
op de lantaarnpaal: brandschel hier over No. 30
Bijlagen
2931.jpg
2931a.jpg
Theo van Gijlswijk
Senior Zoeker
Berichten: 814
Lid geworden op: ma mar 17, 2008 8:04 am

Pieterskerkhof 28 Leiden

Bericht door Theo van Gijlswijk »

Dit is Pieterskerkhof 28 in Leiden.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Bestand:Le ... hof_28.JPG
Arnold Tak
Berichten: 17284
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

Leiden, Pieterskerkhof 28

Bericht door Arnold Tak »

Theo, fijn dat we weer een oplossing van je mogen noteren. Weer helemaal goed en ik helemaal blij. Wat een mooie straatlantaarn stond er vroeger, hè? Het is leuk om heden naast verleden te zien en goed om te weten dat dit fraaie pandje nog steeds in oorspronkelijke vorm en picobello staat recht overeind staat.
Arnold Tak
Berichten: 17284
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

aanvullende informatie gewenst

Bericht door Arnold Tak »

zou iemand mij kunnen vertellen wat nou exact het type winkel was, dus hoe stonden ze formeel bekend als winkel? Welke branche?
kan iemand de naam van de uitbater nog achterhalen? ik ontcijferde iets van TENHORST in de naam. ????tenhorst?
Wie helpt nog even?
Peter Smaardijk
Senior Zoeker
Berichten: 3213
Lid geworden op: vr jun 24, 2011 8:40 pm

Slegtenhorsts Goederenbeurs

Bericht door Peter Smaardijk »

Maakt een hoop reclame in de Leidse kranten van die tijd. De genoemde producten gaan echt alle kanten uit. Kleding, filmprojectors, speelgoed, ...

Eerste vermelding: opening van de zaak op 15 september 1922 als "De goedkoope bazar", in luxe, huishoudelijke en aanverwante artikelen.
Arnold Tak
Berichten: 17284
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

Leiden, Pieterskerkhof. Slegtenhorst

Bericht door Arnold Tak »

Peter, bedankt! Voor mij is de kaart/opname nu helemaal compleet. Maakt hem nog nog net iets meer ....
Plaats reactie

Terug naar “Opgeloste zoekplaatjes in Leiden”