7486 Rotterdam, deel van huizen onder straat-/dijkniveau

Theo.B.
Senior Zoeker
Berichten: 980
Lid geworden op: zo jun 15, 2008 5:37 pm
Locatie: Den Haag

Re: 7486 Rotterdam, deel van huizen onder straat-/dijkniveau

Bericht door Theo.B. »

Overtuigend kaartje, Dik. Let ook op de verspringende rooilijn bij de nrs 46/48.
Arnold Tak
Berichten: 17181
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

Re: 7486 Rotterdam, Vredenoordlaan

Bericht door Arnold Tak »

Dik, wat een vondst, die plattegrond. Zelf ben ik ook op zoek geweest bij het Stadsarchief naar een behulpzame plattegrond, maar kon daar niets afdoends vinden. Jij kunt veel beter zoeken en vinden. Alles is nu zo klaar als een klontje. Op de plattegrond kun je zien dat nummertje 48 wat lager en terugliggend staat afgebeeld. In dat beetje rommelige pand zat o.a. een uitdragerij. Nu is het dus 100% zeker. Ook die school verklaart alles. Theo.B. en Dik, aan jullie dank ik dat ik dit zoekplaatje kan verhuizen naar 'opgelost' en mijn verzameling kan verrijken met een bijzonder belangwekkende en uiterst zeldzame opname. Wat heerlijk dat jullie meedachten en meewerkten. En Mathijs houdt me altijd scherp.
Mathijs
Senior Zoeker
Berichten: 348
Lid geworden op: vr okt 22, 2021 8:04 am

Re: 7486 Rotterdam, deel van huizen onder straat-/dijkniveau

Bericht door Mathijs »

Ik twijfelde niet direct, maar was gewoon benieuwd hoe het zat. Als niet-Rotterdammer is het vaak verbazingwekkend hoe de huidige situatie verschilt met die van vroeger. Maar dat zal voor Rotterdam kenners vermoedelijk niet anders zijn.
Plaats reactie

Terug naar “Opgeloste zoekplaatjes in Rotterdam”