5990 wsch. Rotterdam, straat in "arbeidersbuurt"

Plaats reactie
Arnold Tak
Berichten: 17267
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

5990 wsch. Rotterdam, straat in "arbeidersbuurt"

Bericht door Arnold Tak »

2 niet al te scherpe foto's 11 bij 7,5 cm.
Bijlagen
5990.jpeg
5990a.jpeg
Peter Smaardijk
Senior Zoeker
Berichten: 3213
Lid geworden op: vr jun 24, 2011 8:40 pm

Bericht door Peter Smaardijk »

Ik vermoed dat dit de Wiekstraat is: https://goo.gl/maps/jDCMnxHCk5SLF7UEA. De witte elementen kloppen, de deuren van de huizen ook. Verderop in de straat zijn dan wel een paar huizen afgebroken tegenwoordig.

Edit: dit klopt. Kleine details laten geen ruimte voor twijfel. Zie bijv. daar waar twee dubbele voordeuren aan elkaar grenzen. de speklaag op het niveau van de vensterbanken van de eerste verdieping verspringt daar iets. Dat is tussen de nummers 31b en 33a: https://goo.gl/maps/cqpQcCAWUR84GqpM6
Arnold Tak
Berichten: 17267
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

Rotterdam, Wiekstraat naar Vletstraat

Bericht door Arnold Tak »

Peter, wat een geweldige vondst!!!
Afgelopen nacht om kwart voor 2 was ik er ook achter, helemaal bij toeval. Ik borg iets op in mijn verzameling en stuitte op dit knipsel
Maar ik was zo moe dat ik me voornam me er de volgende dag verder in te verdiepen.
Wat ik zo vreemd vond is dat op mijn knipsel boven de ramen en deuren allemaal kopjes te zien waren en die waren verdwenen op mijn 2 fotootjes.
Maar ik viel om van de slaap in de verwachting dat er niemand zou zijn die hier uit zou komen en zeker niet op zo'n korte termijn.
Ik vermoedde zelfs dat de woningen naar alle waarschijnlijkheid wel afgebroken zouden zijn en ik dat vandaag met Google Maps wel verder zou uitpluizen. MAAR JE BENT ME ZELFS VOOR.
Zo'n onooglijk Rotterdams volksstraatje en jij vindt het.
Ik was best wel trots op mezelf, ook al was het toeval, maar dat jij je vinger op de juiste plek weet te leggen ..... FENOMENAAL.
Ik dank je dan ook hartelijk voor je inspanning en complimenteer je met je vondst. ONGELOFELIJK!!
Je blijft me telkens verbazen ...

In 2004 heb ik de tekst geleverd voor een boek over deze wijk, het Oude Noorden.
Al rommelend met dit zoekplaatje is me een heleboel duidelijk geworden van een paar plekjes aldaar, die me toen nog onbekend waren. In 2004 was er geloof ik ook nog geen Google Maps.
Bijlagen
wiekstraat.jpg
Plaats reactie

Terug naar “Opgeloste zoekplaatjes in Rotterdam”