6300 Rotterdam

Plaats reactie
Arnold Tak
Berichten: 17181
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

6300 Rotterdam

Bericht door Arnold Tak »

. . .

belijnde ongelopen fotokaart, achterop staat geschreven: Essenburgstraat
de middelste 3 huizen zijn als één blok gebouwd, de huizen hebben geen souterrains en geen opsmuk / versieringen, begane grond en erboven 2 verdiepingen
wijst dus op een straat in een arbeidersbuurt, huizen met vier deuren naast elkaar, straat zonder bomen
volgens mij kijk je uit een zijstraat met rechts op de hoek een winkel met een markies
de ovale huisnummerbordjes zijn helaas onleesbaar, wel is er een lantaarnpaal te zien
de Essenburgstraat is het volgens mij niet, de huizen ten noorden van de Beukelsdijk zijn gebouwd in een tijd dat er grotere en wat modernere woonblokken werden gebouwd
die ten zuiden van de Beukelsdijk werden eerder gebouwd
hopelijk heeft de stadsvernieuwing hier nog niet toegeslagen en zijn de huizen nu nog herkenbaar
dat we het in het westen van Rotterdam moeten zoeken staat zeker niet vast
Bijlagen
6300.jpeg
6300a.jpg
6300b.jpeg
6300c.jpeg
Arnold Tak
Berichten: 17181
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

Rotterdam, Essenburgstraat

Bericht door Arnold Tak »

https://www.google.nl/maps/@51.9211279, ... 384!8i8192


na lang en intensief zoeken denk ik dan toch de juiste lokatie te hebben gevonden. De stadsvernieuwing heeft het er niet makkelijk op gemaakt. Er zijn 3 punten tussen het zoekplaatje en de situatie op Google maps die me naar de oplossing hebben geleid. Rechts wat nu huisnummer 81 is.
1) de aansluiting van het meest rechter, gedeeltelijk zichtbare pand, ter hoogte van de dakaansluiting
2) de metselrand boven de ramen van de 1e en 2e etage (ik tel altijd begane grond, 1e en 2e etage)
3) de metselrand direct boven de ramen en deuren op de begane grond van de 3 middelste huizen.
Van de 4 naast elkaar gelegen deuren is nu niets meer te zien, maar als je kijkt hoe de renovatie heeft plaatsgevonden, kun je het nog wel traceren.
Het zicht is dan vanuit de inmiddels verdwenen Schelfstraat.
Natuurlijk zie ik graag bevestigd of ik juist zit. Voor commentaar sta ik natuurlijk altijd open.
Plaats reactie

Terug naar “Opgeloste zoekplaatjes in Rotterdam”