6530 2 vrijstaande gebouwen, ingangspartij met zuilen en ander wit met mansardedak

Plaats reactie
Arnold Tak
Berichten: 17267
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

6530 2 vrijstaande gebouwen, ingangspartij met zuilen en ander wit met mansardedak

Bericht door Arnold Tak »

belijnde, ongelopen fotokaart
komt uit een album Hillegersberg, maar het daar zelf niet kunnen vinden
kan ook elders zijn
Bijlagen
6530.jpeg
6530a.jpeg
6530b.jpeg
6530c.jpeg
Norman
Senior Zoeker
Berichten: 120
Lid geworden op: di apr 15, 2008 11:27 pm

Bericht door Norman »

Rails en perron op voorgrond?
Arnold Tak
Berichten: 17267
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

reactie

Bericht door Arnold Tak »

Norman, dat zou jij best wel eens bij het goede eind kunnen hebben
nu ben ikzelf ook nog eens aan het denken geslagen en misschien is het iets dat noordelijker dan Hillegersberg lag
boven Hillegersberg heb je een tuinbouwgebied gehad met Bergschenhoek en omgeving en was dit een laadperron voor agrarische waren
je ziet, ik verzin ook maar "wild" hardop
Norman
Senior Zoeker
Berichten: 120
Lid geworden op: di apr 15, 2008 11:27 pm

Rotterdam Hillergersberg Van beethovensingel

Bericht door Norman »

Beste Arnold, Helaas betrof het hier geen spoor maar een walbeschoeiing.
Heb even...nou ja even... ;-) voor je gezocht. Het watertje is inmiddels gedempt en het huis links op de foto is afgebroken. Het huizenblok staat er gelukkig nog wel. De huisnummers zijn nu: 3a,3b,5a,5b en nummer 7 waarschijnlijk was dat ooit 7a,7b maar hoogstwaarschijnlijk hebben ze de bovenwoning er vroeger bijgekocht en er 1 woning van gemaakt.
Mvg. Norman

https://goo.gl/maps/CsEn1GyRmKDkVgPF7
Arnold Tak
Berichten: 17267
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

Rotterdam Hillergersberg Van Beethovensingel

Bericht door Arnold Tak »

Norman, dus ook de wijzen komen uit het noorden. GEWELDIG. En als je nu ter plekke kijkt, ook wel logisch. Vroeger zal hier wel water hebben gelopen, ook als je nu kijkt naar de iets noordelijker gelegen waterpartij. Wellicht is het voormalige water onlangs gedempt. De opgang naar het huis met diverse treden zal wellicht wijzen op een natte omgeving. Vanaf de Molenlaan is de opvallende zijkant ook nog herkenbaar. Er is hier in de loop der tijd wel heel veel veranderd en wat ontzettend leuk dat je 1) het hebt weten te vinden en 2) dat dit huizenblok er nog staat. Ik dank je dan ook hartelijk voor je vondst en natuurlijk ook voor je uitvoerige zoekwerk. Ja, een verrassende en enthousiasmerende herkenning. Mijn dank is groot, dat begrijp je.

Vanzelfsprekend nog even verder aan het spitten geweest.... In geen van mijn boeken of op de mij bekende sites komt deze opname voor. Zelfs in het boekwerk uit 1983: gebouwd in de wijk - monumenten en andere historische gebouwen in Hillegersberg, Schiebroek en Terbregge wordt het niet genoemd. Eigenlijk is dat wellicht een omissie.
Plaats reactie

Terug naar “Opgeloste zoekplaatjes in Rotterdam”