1190 zieken en oude van dagen bezoeken kerkdienst

Plaats reactie
Arnold Tak
Berichten: 17286
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

1190 zieken en oude van dagen bezoeken kerkdienst

Bericht door Arnold Tak »

de kerk staat op huisnummer 3 en het bordje is ovaal van vorm, dus Tilburg?
ik heb 7 fotokaarten uit een serie van meer dan 20 die laten zien hoe zieken en ouden van dagen de mis bijwonen en de kerk worden in- en uitgedragen
daarbij een kaart waarbij de valide betrokkenen staan afgebeeld, de helpers waaronder padvinders met een band om de arm met daarop een kruis
naast de zusters was er ook een grote groep nonnen bij betrokken, waarvan ik geen afbeelding meer kon plaatsen
Bijlagen
1190.jpg
1190.jpg (127.59 KiB) 1329 keer bekeken
1190a.jpg
1190a.jpg (105.64 KiB) 1306 keer bekeken
1190b.jpg
1190b.jpg (108 KiB) 1322 keer bekeken
Martin Snuverink
Senior Zoeker
Berichten: 1484
Lid geworden op: di mar 04, 2008 11:07 pm

Tilburg

Bericht door Martin Snuverink »

Arnold, zonder je bijschrift te hebben gelezen dacht ik bij de eerste foto al: Tilburg. Deze of een gelijkende foto heeft namelijk al eens eerder op een zoekplaatjessite gestaan en die is toen opgelost, misschien wel door mij.
Het is dus in ieder geval Tilburg.
Arnold Tak
Berichten: 17286
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

naam van de kerk

Bericht door Arnold Tak »

als iemand mij aan de naam van de kerk kan helpen, heel graag.
Zou ik de kaarten ooit op mijn vroegere site hebben gehad? Maar dan zou ik verzuimd hebben de oplossing te noteren. Kan natuurlijk :-(
Arnold Tak
Berichten: 17286
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

Dick Zweers maild vandaag

Bericht door Arnold Tak »

1190 moet een kerk zijn van Jan Stuyt die ook samenwerkte met Jos Cuypers, de zoon van P.J.H.
Ik zie het aan de details van de pijlers die vrijwel identiek zijn aan die van de St. Bavokathedraal in Haarlem.
Arnold Tak
Berichten: 17286
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

Mark de Weerd zond mij 13-06-2010 de navolgende mail

Bericht door Arnold Tak »

Hallo,

Ik denk dat ik de oplossing van uw zoekplaatjes heb, dit is volgens mij de Laurentiuskerk in Dongen en de heren zitten in het Leo XIII gebouw ook in Dongen. De kerk is ook gebouwd door de architect Cuypers wat ook duidelijk te zien is. Het betreft hier één van de zieken-triduüms in de jaren 30 vermoedelijk.

http://maps.google.nl/maps?hl=nl&rlz=1R ... CBYQ8gEwAA

met vriendelijke groet,
Mark de Weerd
Niet geregistreerd

van Martin Snuverink

Bericht door Niet geregistreerd »

De oplossing van Mark de Weerd klopt als een bus. We zien op de derde foto de noordwest-ingang van de kerk. Vergelijking met streetview levert het bewijs.
Zo, zo, dus kan Dongen worden toegevoegd aan het lijstje plaatsen met ovale huisnummerbordjes?
Arnold Tak
Berichten: 17286
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

Dongen, Laurentiuskerk

Bericht door Arnold Tak »

Mark de Weerd, je had het helemaal bij het juiste eind. Martin bedankt voor je bevestiging. Mark, ik neem separaat per mail nog contact met je op.
Plaats reactie

Terug naar “Opgeloste zoekplaatjes in Noord-Brabant”