0822g SPARRENDAAL

Plaats reactie
Arnold Tak
Berichten: 17286
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

0822g SPARRENDAAL

Bericht door Arnold Tak »

ongelopen belijnde fotokaart met gedeelde rugzijde
links een bordje met ............. (naam eigenaar onleesbaar) kamers te huur
Bijlagen
0822g.jpg
0822g.jpg (123.97 KiB) 1159 keer bekeken
Dennis
Senior Zoeker
Berichten: 252
Lid geworden op: ma mar 03, 2008 8:09 pm

Sparrendaal

Bericht door Dennis »

Zou dit in de nabijheid van de bekende buitenplaats Sparrendaal in Driebergen kunnen zijn?
Ingrid
Senior Zoeker
Berichten: 904
Lid geworden op: do dec 25, 2008 5:10 pm

0822g

Bericht door Ingrid »

Het zijn twee huizen onder één kap. Het lijkt me niet dat het hier om één eigenaar gaat. Als het tweede pand verhuurd werd, zou het dan niet logischer zijn geweest een bordje ´huis te huur´ op te hangen?
jan spoolder
Senior Zoeker
Berichten: 700
Lid geworden op: ma aug 31, 2009 10:58 pm

Doorn, Berkenweg

Bericht door jan spoolder »

Sparrendaal was een 'rustig en degelijk pension ... op een der beste stand. vroolijk wonen en bosch voor 't huis' aan de Berkenweg in Doorn. Advertenties in Nieuws van den Dag 1905-1907. Volgens mij zien we het midden rechts op deze foto.

http://www.hetutrechtsarchief.nl/collec ... -1920/9091
Bijlagen
Doorn2.JPG
Doorn2.JPG (11 KiB) 1042 keer bekeken
Arnold Tak
Berichten: 17286
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

Doorn, Berkenweg ??

Bericht door Arnold Tak »

nu ik de kaart nogeens wat aandachtiger bekijk, zie ik dat het deel rechts ook een naam draagt, mogelijk DENNENHEUVEL (maar dat gok ik een beetje, omdat het slechts vaag is te lezen, het eerste deel is in ieder geval Dennen -maar jammergenoeg niet Berken...). Jan Spoolder, kun je wat met deze aanvullende informatie?
jan lemmens
Senior Zoeker
Berichten: 983
Lid geworden op: di okt 28, 2008 8:38 pm

Bericht door jan lemmens »

Op catalogusnummer 9151 van Het Utrechts Archief staat rechts het linker terras van Sparrendaal. De kaart is van latere datum. De hoekornamenten zijn verdwenen.
jan spoolder
Senior Zoeker
Berichten: 700
Lid geworden op: ma aug 31, 2009 10:58 pm

Berkenweg 4-6, Doorn.

Bericht door jan spoolder »

Vanmiddag even Doorn bezocht en het is inderdaad Pension Sparrendaal aan de Berkenweg 4.

Jan Lemmens, dank voor je aanvulling. Het rechter huis (voor de kijker) kan vroeger wel Dennenzicht o.i.d. geheten hebben, deze buurt staat vol met v.m.pensionnetjes met soortgelijke creatieve namen.
Bijlagen
Sparrendaal Doorn.jpg
Sparrendaal Doorn.jpg (155.84 KiB) 1045 keer bekeken
Arnold Tak
Berichten: 17286
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

Doorn, Berkenweg 4-6

Bericht door Arnold Tak »

Jan Spoolder, eerst naar Enschede en dan weer naar Doorn rijden voor een bewijsopname. Geen zee te hoog en geen land te ver. Wat een doorzettingsvermogen om de juiste locatie te achterhalen. Fantastisch. Mede namens mijn gast, gefeliciteerd met weer een juiste oplossing en natuurlijk hartelijk bedankt.
Niet geregistreerd

Bericht door Niet geregistreerd »

Arnold ik zou de kilometers graag bij je declareren :-) maar ik was toch al voor familiebezoek in Enschede, en Doorn ligt dan op de weg naar huis. Zo probeer ik het nuttige en het aangename altijd te combineren.

groet

Jan Spoolder
Plaats reactie

Terug naar “Opgeloste zoekplaatjes in Utrecht”