2057g dame bij deur kruidenierswinkel HK

Plaats reactie
Arnold Tak
Berichten: 17286
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

2057g dame bij deur kruidenierswinkel HK

Bericht door Arnold Tak »

Dit zou de kruidenierswinkel van K. Visser in Eenigenburg (NH) moeten zijn, maar is dat ook zo?
Bijlagen
Tak28-00.jpg
Tak28-00.jpg (89.74 KiB) 774 keer bekeken
Theo.B.
Senior Zoeker
Berichten: 981
Lid geworden op: zo jun 15, 2008 5:37 pm
Locatie: Den Haag

Surmerhuizerweg 17?

Bericht door Theo.B. »

Begin vorige eeuw was er in Eenigenburg ook een K.visser, cáfehouder van cáfe De Burcht.
Cáfe De Burcht bestaat nog, en toont weliswaar verschillen, maar ook veel overeenkomsten.
http://maps.google.nl/maps?f=q&source=s ... .17,,0,0.7
Niet geregistreerd

Van Martin Snuverink: Bravo, Theo

Bericht door Niet geregistreerd »

Volgens mij is de oplossing van Theo volstrekt juist. De verschillen die ik zie kunnen allemaal door verbouwing worden verklaard. Zo is het grote venster van Café de Burcht door samenvoeging van de twee vensters links van de Westfriese schoonheid ontstaan. Op het zoekplaatje zien we helemaal links nog juist een deurstijl; dit is de tegenwoordige cafédeur. In beide gevallen is er halfsteensverband. De rollagen boven de vensters komen overeen. De deur bij de schoonheid is dichtgemetseld ter plaatse van het reclamebord van Hoppe. Vaag is na vergroting van streetview te zien dat de rechterstijl van de verdwenen deur op een strek afstand van het geveleind heeft gezeten.
Arnold Tak
Berichten: 17286
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

Eenigenburg, Harenkarspel, Surmerhuizerweg 17

Bericht door Arnold Tak »

Theo.B. wat een fantastische vondst en door onze grootmeester bijzonder gewaardeerd en nader ondersteund met aanvullend bewijs. Heren, weer van een plaatje, dat op het eerste gezicht toch echt niet makkelijk was op te lossen, weer fenomenaal de juiste plek gevonden. Namens mijn gast bedankt en namens mij gecomplimenteerd met het resultaat.
Plaats reactie

Terug naar “Opgeloste zoekplaatjes in Noord-Holland”