2694 school in Rotterdam GLO

Plaats reactie
Arnold Tak
Berichten: 17286
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

2694 school in Rotterdam GLO

Bericht door Arnold Tak »

foto op pbk-formaat
foto van wsch. begin jaren vijftig
GLo staat voor gewoon lager onderwijs
Bijlagen
2694.jpg
2694a.jpg
harm kramer
Senior Zoeker
Berichten: 130
Lid geworden op: zo mei 03, 2009 10:05 pm

2694 school in rotterdam

Bericht door harm kramer »

dit is volgens mij nu de Christelijke scholen gemeenschap aan de Mezenstraat in de deelgemeente Charlois op de hoek van de Talingstraat.
de school is flink verbouwd en er is links een gebouw bijgebouwd,achter de school zijn oude panden vervangen door nieuwbouw.
Arnold Tak
Berichten: 17286
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

Rotterdam, Mezenstraat hoek Talingstraat, Christ.Scholengem.Calvijn,vestiging Juliana

Bericht door Arnold Tak »

Harm, weer een puike oplossing. Het klopt helemaal. Een hele mooie vondst. Reuze bedankt.
Niet Geregistreerd

Van Martin Snuverink

Bericht door Niet Geregistreerd »

Helaas zie ik geen overeenkomst tussen het zp en de gehonoreerde locatie. Dit kan aan mij liggen. Toch graag enige uitleg.
Dik
Senior Zoeker
Berichten: 733
Lid geworden op: za mar 15, 2008 10:29 pm

Bericht door Dik »

Martin, bekijk het eens een keer vanuit dit perspectief: http://maps.google.nl/maps?q=mezenstraa ... 34,,0,0.13
Niet Geregistreerd

Van Martin Snuverink

Bericht door Niet Geregistreerd »

Dank je, Dik. Het kost me veel fantasie de gelijkenis te zien. Bovendien zie ik de huizen op de achtergrond (Nachtegaalplein?) nergens meer. Maar misschien moet ik me nóg meer wennen aan de extreme omloopsnelheid van het Rotterdamse onroerend goed.
Arnold Tak
Berichten: 17286
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

Martin

Bericht door Arnold Tak »

als je met het googleplaatje iets naar rechts gaat, zie je het hoger gelegen platje met een trapje (brandtrap, vluchtweg)naar beneden, dat er nog steeds is. Dat -en nog veel meer- gaven mij 100% zekerheid.
harm kramer
Senior Zoeker
Berichten: 130
Lid geworden op: zo mei 03, 2009 10:05 pm

z.p 2694 school in rotterdam GLO

Bericht door harm kramer »

na onderzoek oude foto`s en op locatie ben ik totaal 7 van deze scholen tegengekomen in rotterdam zuid,
waarvan 2 stuks als zoekplaatje en 5 stuks gespiegeld.
de èèrste als zoekplaatje aan de Mezenstraat in Charlois en de tweede aan de Kerkwervesingel in de wijk Pendrecht,precies tegenover de expo woning van de stichting ONS ROTTERDAM, deze tweede lokatie zou meer in aanmerking kunnen komen als de Mezenstraat ,het verlaagde gedeelte zou dan de singel zijn. alleen de oude flat woningen op de achtergrond van het zoekplaatje zijn gesloopt en vervangen door nieuwe èèngezins woningen
harm kramer.
Plaats reactie

Terug naar “Opgeloste zoekplaatjes in Rotterdam”