1083 winkel op huisnummer D 30

Plaats reactie
Arnold Tak

1083 winkel op huisnummer D 30

Bericht door Arnold Tak »

belijnde ongelopen fotokaart
het opvallende aan het gebouw is de hoekoplossing boven de winkeldeur
gezien de flessen in de etalage mogelijk een slijterij of wijnhandel
Bijlagen
1083.jpg
1083.jpg (77.25 KiB) 1402 keer bekeken
Arnold Tak

typisch metselwerk

een dergelijke gemetselde ingang zie ik zojuist op een PBK uit Pijnacker, welke op Marktplaats staat
of zou deze bouwstijl door het hele land voorkomen?
Niet Geregistreerd

winkel nr 1083

Bericht door Niet Geregistreerd »

Volgens mij is deze foto genomen in Wezep. Kijk via maps Wezep kruising Ruitersveldweg naar het verbouwde en uitgebreidde pand naar links. Op de hoek van de ansicht is nog net een deel van een ander huis te zien. Hier stond een winkel met radio tv en andere elektra apparaten. Ook een fietsenhandel + reparatie. Deze heeft dit gefotografeerde pand opgekocht en heeft beide panden met elkaar verbonden.
Persoonlijk weet ik nog dat waar nu op de hoek een raam zit, vroeger een deur zat. De handel toen was huishoudelijke artikelen en speelgoed. Namen die ik me herinner van eigenaren waren Siebrand en ene Bax. Of het inderdaad het huisnr D30 had weet ik niet.

vr,gr J.Altelaar
Niet Geregistreerd

Theo.B.
Senior Zoeker

Bericht door Theo.B. »

Het telefoonboek 1950 kent geen D-nummers in Wezep. Wel U-nummers.
U 30, A. Siebrand, mandenfabriek, teenhandel en meubelmagazijn.
Niet Geregistreerd

Van Martin Snuverink

Toch is de oplossing juist, Theo. Met streetview is dit heel duidelijk zichtbaar. Zelfs de plaatsing van de ventilatieroosters onder de vensters zitten op overeenkomstige plaatsen. De gelijkenis is volmaakt. En in een identiek ander huis geloof ik niet. Op de topokaart van 1933 is het huis al aangegeven.
Theo.B.
Senior Zoeker

Uiteraard is de oplossing juist.

Bericht door Theo.B. »

Martin, ik was ook direkt overtuigd van de juiste oplossing.
De strekking van mijn bericht is niet duidelijk genoeg.
Ik zag de combinatie Siebrand en 30 (ondanks een andere letter(?)) als bevestiging, niet als ontkrachting.
Arnold Tak

Wezep, Ruitersveldweg

J. Altelaar laat zich niet foppen. Ook al zit er nu een raam op de plek waar vroeger de deur zat, hij heeft heel goed gezien dat het hetzelfde pand is. Ik denk dat hij bij dit zp-tje een AH-erlebnis moet hebben gehad, om er maar eens een moeilijk woord tegenaan te gooien (ik weet niet hoe ik het anders moet zeggen). Ontzettend bedankt voor je reactie natuurlijk.
Graag bedank ik ook Jan Spoolder, Theo.B. en Martin voor hun bijdragen. Weer heel graag tot een volgend contact.
Plaats reactie

Terug naar “Opgeloste zoekplaatjes in Gelderland”