belijnde gelopen fotokaart
Amouroux Succr. (volgens woordenboek: opvolger,) wie heeft nu wie opgevolgd? is Charpentier de opvolger van Amouroux?
het stempel is: Parijs Chemin Vert (volgens Google in het 3de en 11de arrondissement)
3451 Parijs charcuterie Maison Charpentier 1906
-
-
- Senior Zoeker
Paris, Chemin-Vert 76
Volgens het tijdschrift "Archives commerciales de la France", 17 Februai 1905, was Amouroux de opvolger van Charpentier.
De slagerij zat op het Adres Chemin-Vert 76, en dat was dus hier: http://goo.gl/maps/aptxT
Past goed bij het poststempel!
De slagerij zat op het Adres Chemin-Vert 76, en dat was dus hier: http://goo.gl/maps/aptxT
Past goed bij het poststempel!
-
Parijs, Chemin-Vert 76
Erwin, wat een fantastische vondst. Daar maak je me heel erg blij mee. Ik neem aan dat je nog met Google Maps of anderszins hebt geprobeerd of er nog iets van deze winkel is terug te vinden en dat dat geen resultaat heeft opgeleverd. Natuurlijk dank ik je hartelijk en ben je erkentelijk voor je oplossing.
Grappig om te zien dat ze boven de reclame voor ham (boven de ton) een prachtige afbeelding van een haas hebben aangebracht.
Het blijft toch telkens weer treffend om te zien hoe meer dan een eeuw geleden onze voorouders leefden en hun zaken deden. En dat al die mensen, zelfs het kleine meisje, niet meer onder ons zijn.
Grappig om te zien dat ze boven de reclame voor ham (boven de ton) een prachtige afbeelding van een haas hebben aangebracht.
Het blijft toch telkens weer treffend om te zien hoe meer dan een eeuw geleden onze voorouders leefden en hun zaken deden. En dat al die mensen, zelfs het kleine meisje, niet meer onder ons zijn.
-
- Senior Zoeker
-
reactie aan Erwin
Erwin, je hebt natuurlijk helemaal gelijk. Je bewijs is meer dan overtuigend. Ik was niet realistisch, af en toe wil ik meer dan er kan. Waarom? Ik kan ze ontzettend genieten als ik nog een koppeling met het heden zie. Maar ook ik blijf dromen ......