1071 sigarenwinkel maar in Nederland?

Plaats reactie
Arnold Tak
Berichten: 17286
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

1071 sigarenwinkel maar in Nederland?

Bericht door Arnold Tak »

belijnde ongelopen fotokaart op fotopapier POST CARD
het pand heeft een gestucte gevel
er hangen prentbriefkaarten achter de ruit
in de etalage liggen sigaren van de merken Velasquez en een reclame van Caravellis
Bijlagen
1071.jpg
1071.jpg (120.33 KiB) 1948 keer bekeken
1071a.jpg
1071a.jpg (76.33 KiB) 1838 keer bekeken
Niet geregistreerd

fotokaart winkel

Bericht door Niet geregistreerd »

Als ik de ansichten bekijk in de etelage, die zijn van de gemeente grot te Valkenburg.Dus hoogstwaarschijnlijk is het Valkenburg Limburg.

Groetjes,

Jo Steijns
Valkenburg
jhx.steijns@hotmail.com
valkenburg
Junior Zoeker
Berichten: 3
Lid geworden op: do dec 17, 2009 8:39 pm

Bericht door valkenburg »

Niet geregistreerd schreef:Als ik de ansichten bekijk in de etelage, die zijn van de gemeente grot te Valkenburg.Dus hoogstwaarschijnlijk is het Valkenburg Limburg.

Groetjes,

Jo Steijns
Valkenburg
jhx.steijns@hotmail.com
vroeger lag op de Nieuweweg te Valkenburg een sigarenzaak,in mijn verzameling heb ik geen foto van dat punt.

Groetjes,

Jo Steijns
Theo van Gijlswijk
Senior Zoeker
Berichten: 814
Lid geworden op: ma mar 17, 2008 8:04 am

Valkenburg?

Bericht door Theo van Gijlswijk »

Voorlopig van Valkenburg uitgaand.

Gevonden op website: http://www.houthem.info/pages/bidprentjes/bpf.htm

Frijns, Pieke wednr. van Beugels, Paula * Houthem 31.03.1905 + Valkenburg (Zorgcentrum Oosterbeemd) 18.07.2003 / begr. Valkenburg 23.07.2003 / eigenaar van taxi- en reisbedrijf / echtgenote runde tot de zestiger jaren een sigarenzaak, het reisbureau en een pension [aan de Nieuweweg in Valkenburg] /
In telefoonboek 1950 een adres van P. Frijns, autoverhuur Nieuweweg 14.

In krantenadvertenties en telefoonboek 1950 gevonden:
De sigarenzaken:
M. Habets Grotestraat 39
G. Veldhuis Gosewijnstraat
F. Winkers-Janssen Lindelaan 2
valkenburg
Junior Zoeker
Berichten: 3
Lid geworden op: do dec 17, 2009 8:39 pm

poster winkel valkenburg

Bericht door valkenburg »

jammer dat er geen scan gemaakt is van de poster op de etelage,

groetjes,

jo steijns
Arnold Tak
Berichten: 17286
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

scan van poster

Bericht door Arnold Tak »

Valkenburg, u vraagt en wij draaien: alstublieft, een scan van de poster
ik ben benieuwd naar uw bevinding
Bijlagen
1071b.jpg
1071b.jpg (95.57 KiB) 1798 keer bekeken
valkenburg
Junior Zoeker
Berichten: 3
Lid geworden op: do dec 17, 2009 8:39 pm

winkel

Bericht door valkenburg »

Het is bijna zeker Valkenburg, het poster aan het raam is van de catacomben, een van de vele grotten in Valkenburg.
Het lijkt me niet waarschijnlijk dat dorpen in de omgeving van Valkenburg ansichtkaarten vanValkenburg voor de verkoop hebben.De poster van de catacomben als reclame dat zou natuurlijk wel kunnen, maar dan moet het wel een dorp zijn waar veel touristen kwamen.
Ik zelf ben voorzitter van het Martin Stevens Fonds, wij beheren duizenden foto's, knipsels,ansichtkaarten, boeken enz over Valkenburg, wij moeten er zeker achter kunnen komen op welke locatie de winkel gelegen heeft.
Wordt vervolgd.

Met vriendelijke groeten,

Jo Steijns
Valkenburg
Arnold Tak
Berichten: 17286
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

vandaag ontving ik onderstaande mail

Bericht door Arnold Tak »

Geachte heer Tak,

Op uw website las ik de pagina over de sigarenwinkel in Valkenburg. Zelf ben ik alle gegevens van mijn voorouders en hun familie al meer dan 15 jaar aan het verzamelen. Mijn oma (Philomina Beugels) was een nicht van mevrouw Maria Hubertina Paulina (Paula) Frijns-Beugels die in Valkenburg aan de Geul samen met haar echtgenoot Gerlachus Joseph Petrus (Pieke) Frijns een sigarenwinkel had. Deze sigarenwinkel lag aan de Nieuweweg 9 in Valkenburg. Laat mij op uw site nu een prachtige foto aantreffen van dit echtpaar.

Wellicht kan ik nog achterhalen wie de andere personen op de foto zijn. Wat ik wel al kan vertellen is dat Paula Frijns-Beugels op 20 januari 1926 als winkeljuffrouw vanuit Oirsbeek naar Valkenburg is vertrokken. Samen met haar echtgenoot had ze een taxi-bedrijf, reisbureau, pension en sigarenzaak.

Met vriendelijke groet,

Bart Lendfers
oirsbeek@home.nl
Arnold Tak
Berichten: 17286
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

Valkenburg (L.), Nieuweg 9

Bericht door Arnold Tak »

eindelijk krijgt dit zp-tje dan zijn definitieve afronding. Jo Steyns was er al snel uit dat het Valkenburg moest zijn. Theo wijdde er ook zijn beste krachten aan, maar uiteindelijk kwam Bart Lendfers met de doorslaggevende informatie, ook al is er nog geen visueel 100% afdoende bewijsopname. Zijn bewijsvoering gecombineerd met de eerder ingebrachte gegevens laat geen twijfel.
Plaats reactie

Terug naar “Opgeloste zoekplaatjes in Limburg”