in de loop der jaren heb ik als Rotterdam-verzamelaar een hoop kaarten gekocht waarbij de indruk bestond dat het wellicht in Rotterdam was. Om de een of andere reden vond ik ze daarbij dan eigenlijk niet 100% geschikt om ze op deze site te zetten, bijv. omdat ik de oplossingskans te klein inschatte. Maar ja, dan blijven ze maar liggen en gebeurt er eigenlijk niets mee. Ik heb ze zelf in ieder geval niet kunnen traceren.
Hierbij een kaart die herinneringen aan mijn eigen jeugd oproept. In Rotterdam 23 jaar altijd maar op één plaats (Hugo-Molenaarstraat) gewoond. Wij hadden achter / binnen ons woonblok, dat bestond uit 4 straten, de gemeentelijke "zandtuin", officieel Gemeentelijke Kinderspeeltuin geheten. Er was gemeentelijk toezicht en er werd speelmateriaal aan de kinderen ter beschikking gesteld. Zoals op de opname valt te zien: houten scheppen en emmertjes. Achter de schuttingen waren de achtertuinen van de aan de straat gelegen benedenwoningen. De opname lijkt mij genomen in de tweede helft van de jaren dertig. Wat opvalt is de deur in de schutting links.
4320 met een kleine kans Rotterdam
-
-
- Senior Zoeker