4190 vlootschouw?


Hier staan de nog niet opgeloste zoekplaatjes van boten die ouder zijn dan 6 weken.
Plaats reactie
Arnold Tak
Berichten: 17286
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

4190 vlootschouw?

Bericht door Arnold Tak »

foto 11 bij 9 cm.
er zijn altijd wel wat zoekplaatjes die blijven liggen omdat je niet weet wat je ermee moet, omdat je ze een kleine oplossingskans geeft, jezelf met vragen zit en er niet uitkomt. Vandaag heb ik er een stuk of 10 bij elkaar genomen, gescand en geplaatst. Ja, ze zijn niet echt geweldig, moeilijk oplosbaar en ik vraag misschien naar onverwachte gegevens. Maar hopelijk kunt u er iets van maken.
Bijlagen
4190.jpeg
Ingrid
Senior Zoeker
Berichten: 904
Lid geworden op: do dec 25, 2008 5:10 pm

Bericht door Ingrid »

Is dit wel in Nederland? Pavoiseren doet men met seinvlaggen en daar zijn bepaalde regels voor die tegenwoordig in de pleziervaart vaak met fikse onkunde worden overtreden, maar die op dit zoekplaatje ongetwijfeld nog door eenieder werden gekend. Gebruikelijk is dat schepen en boten in elk geval ook hun nationale vlag voeren en wel op het hek (de achtersteven) of, in bepaalde gevallen, aan het want of elders. Dat geldt tenminste in Nederland. Kijkend naar de achtersteven van de voorste vaartuigen, zien we de Franse vlag, niet de Nederlandse (bij het scheepje rechts net boven een grotere vlag, mogelijk een verenigingsvlag).

Als deze vlootschouw in Nederland plaats heeft gevonden, zouden deze schepen de Nederlandse driekleur als 'beleefdheidsvlag' hebben moeten voeren. Ik meen dat die meestal op de steven of in het stuurboordwant wordt gehesen, maar daar kan ik abuis zijn. In elk geval zie ik onze driekleur noch op de voorplecht, noch in top (en tussen de seinvlaggen mag hij niet hangen). Ik vermoed dus dat deze foto niet in Nederland is genomen.
Ingrid
Senior Zoeker
Berichten: 904
Lid geworden op: do dec 25, 2008 5:10 pm

Bericht door Ingrid »

Buitenland?
Plaats reactie

Terug naar “Rijden en Varen”