foto uit een serie genomen naar aanleiding van het opblazen van de voorste schoorsteen
op de achterste staat T en A
zo te zien zijn we op het terrein van een steenfabriek
de opname is genomen vanaf een autoweg
0594 op te blazen schoorsteen T en A steenfabriek
-
- Bijlagen
-
- 0594.jpg (54.43 KiB) 1581 keer bekeken
-
- Junior Zoeker
Terwindt & Arntz hadden verschillende steenfabrieken in o.a. Gelderland en Overijssel.
Onder de naam Terwindt waren nog veel meer steenfabrieken bekend, deels in samenwerking met o.a. Wiegerink.
Onder de naam Terwindt waren nog veel meer steenfabrieken bekend, deels in samenwerking met o.a. Wiegerink.
schoorsteen
De foto vertoont inderdaad 2 oude foto's uit het verleden, Ze stonden vroeger aan de Spijksedijk te Spijk bij LobithArnold Tak schreef:[ATTACH]846[/ATTACH]
foto uit een serie genomen naar aanleiding van het opblazen van de voorste schoorsteen
op de achterste staat T en A
zo te zien zijn we op het terrein van een steenfabriek
de opname is genomen vanaf een autoweg
De achterste pijp met T&A erop is 1999 handmatig gesloopt, De letters T&A betekende Terwindt & Arntz en er werkten in de top jaren meer als 500 werknemers.
Helaas zijn deze steenfabrieken grote deels gesloopt of hebben een andere functie gekregen.
Met vriendelijke groet,
Dick van Straten - Spijk
-
Spijksedijk te Spijk bij Lobith
Dick, fijn dat een 'plaatselijk goed-bekende' ons laat delen in zijn kennis. Heel hartelijk bedankt voor je bijdrage en oplossing. Graag maken we in het vervolg nogeens gebruik van je als de situatie zich aandient. Had deze site maar door het hele land bezoekers die hun lokale kennis op de berg nog niet opgeloste 'puzzelplaatjes'' zouden willen loslaten. Bepaalde plekken in ons landje mogen zich verheugen over lokaal deskundige sitebezoekers en oplossers, maar er zijn hel grote stukken in Nederland waarvan we van de mensen daar helaas geen bijdragen mogen ontvangen. Maar wie weet.....?
-
- Junior Zoeker
steenfabriek malburgen
Ik zoek voor mijn website steenfabriekmalburgen.nl foto`s of verhalen die maar hebben te maken met de steenfabriek malburgen.
Wie kan mij helpen.
Mvg Geert Braam
Wie kan mij helpen.
Mvg Geert Braam