5220 Rotterdam, Hoogstraat 216, Dirksen, kruidenierswinkel


Hier staan de nog niet opgeloste zoekplaatjes van Rotterdam die ouder zijn dan 6 weken.
Plaats reactie
Arnold Tak
Berichten: 17286
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

5220 Rotterdam, Hoogstraat 216, Dirksen, kruidenierswinkel

Bericht door Arnold Tak »

belijnde gelopen fotokaart
deze kaart blijft voor mij een raadsel
noch in een adresboek, noch in een telefoonboek kan ik enige bevestiging krijgen van een winkel met deze uitbater op dit adres
in de winkel worden verkocht: vleeswaren, eieren, boter, kaas, koek, lucifers, cacao, koffie, thee e.d.
volgens mij is links achter de lamp en de ramen het woonhuis
maar ook op No. 120 kan men aanbellen voor een late boodschap
ik heb gezocht in Rotterdam en ook in Schiedam, maar blijf in het duister tasten
afzender fam. Geuze in Rotterdam
geadresseerde is Wed. Joh. Geuze-Grijs in Poortvliet
de postzegel is verwijderd en de afstempeling met jaartal en datum is daarbij verloren gegaan
misschien dat het bijgevoegde stempel nog iets zegt over de tijdsperiode van verzenden, al hoeft dat ook weer niet alles te zeggen over het tijdstip van fotograferen
Bijlagen
5220.jpg
5220a.jpeg
jeannet
Senior Zoeker
Berichten: 215
Lid geworden op: ma mar 03, 2008 6:40 pm
Locatie: Leiden

dirksen

Bericht door jeannet »

Ik heb een G. Dirksen gevonden in de Molensteeg 3 nu de ds Jan Scharpstraat een zijstraat van de Hoogstraat . misschien een optie
Paul
Senior Zoeker
Berichten: 301
Lid geworden op: zo aug 25, 2013 12:57 am
Locatie: Rotterdam

Bericht door Paul »

Arnold Tak
Berichten: 17286
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

telefoonnummer 120

Bericht door Arnold Tak »

zo'n laag telefoonnummer zul je in die tijd in Rotterdam toch niet aantreffen, ze hadden toen al meer dan 3 cijfers. De kaart is verzonden van Rotterdam naar Poortvliet.
In Poortvliet is ook een Hoogstraat, maar die gaat vandaag de dag niet verder dan nummer 60.

De stichting Nederlands Volksherstel (NVH; 1944-1948) was een overkoepelende hulpverleningsorganisatie die zich richtte op de "bevordering van de geestelijke en lichamelijke wederopheffing" van Nederlanders die als gevolg van de Tweede Wereldoorlog in nood verkeerden.
Conclusie: de afstempeling is dus uit de periode 1944-1948. De kaart kan dus wel ouder zijn.

In 1947 bestonden de telefoonnummers in Poortvliet uit 2 cijfers.
Plaats reactie

Terug naar “Rotterdam”