0608 straatwand bij straathoek
-
0608 straatwand bij straathoek
belijnde ongelopen fotokaart (op de achterzijde verder geen enkel opschrift)
strandstoel op balkon onder markies
het pand links ervan vertoont duidelijke Jugendstil elementen (Art Nouveau)
ik weet niet waarom en heb daar ook geen bewijs voor, maar iedere keer als ik deze kaart zie heb ik daar een ietwat Vlaams (mogelijk kustplaats) gevoel bij
strandstoel op balkon onder markies
het pand links ervan vertoont duidelijke Jugendstil elementen (Art Nouveau)
ik weet niet waarom en heb daar ook geen bewijs voor, maar iedere keer als ik deze kaart zie heb ik daar een ietwat Vlaams (mogelijk kustplaats) gevoel bij
- Bijlagen
-
- 0608.jpg (127 KiB) 1621 keer bekeken
-
-
- Senior Zoeker
Deze kaart heb ik zelf ook in bezit , het vlaamse gevoel kan komen door de jugendstil elementen en de gevel welke van natuursteen (zandsteen ) blokken is gemaakt .
het strandgevoel had ik ook... de straat lijkt iets lager te liggen tov van het pand , daarnaast is er een balkon een echte rieten strandstoel te zien .
echter rechts zijn weer hoger bladeren te te zien , dat verwacht je niet snel gelijk aan het strand
de rechterhoek heeft een wat vreemde uitbouw ? torentje ..
de linker vlaggemast heeft omwindsels
intrigerende kaart van een herkenbaar huizenblok..
oostende blankenberge ??
het strandgevoel had ik ook... de straat lijkt iets lager te liggen tov van het pand , daarnaast is er een balkon een echte rieten strandstoel te zien .
echter rechts zijn weer hoger bladeren te te zien , dat verwacht je niet snel gelijk aan het strand
de rechterhoek heeft een wat vreemde uitbouw ? torentje ..
de linker vlaggemast heeft omwindsels
intrigerende kaart van een herkenbaar huizenblok..
oostende blankenberge ??
Niet in België
Deze huizen wekken op mij een volstrekt Nederlandse indruk. In België zijn schuiframen en naar buiten openslaande deuren en ramen ongebruikelijk, wat niet wil zeggen dat ze daar helemaal niet voorkomen. Een enkel strandstoel kan verdwaald zijn en hoeft niet op een badplaats te duiden.
Martin Snuverink
Martin Snuverink
-
- Senior Zoeker
Helmstraat Den Haag
Na me een tijdje over dit zoekplaatje gebogen te hebben en vergeefs gezocht te hebben op het internet, ben ik op de fiets gestapt. Niet om deze huizen te zoeken, althans niet bewust. Op de Scheveningseweg zag ik vanuit een ooghoek een inspringende hoek en jawel... eindelijk gevonden! Het is de Helmstraat in het Haagse Statenkwartier, links nummer 3.
Voor wie zich afvraagt waarom het zandsteen geschilderd is, voeg ik nog een opname bij van 9 april 2004.
Voor wie zich afvraagt waarom het zandsteen geschilderd is, voeg ik nog een opname bij van 9 april 2004.
- Bijlagen
-
- helmstraat.jpg (168.15 KiB) 1507 keer bekeken
-
- helmstraat2004.jpg (244.1 KiB) 1516 keer bekeken
van Martin Snuverink
Mooi gevonden, Wim. Ondanks dat ik dit punt vele malen gepasseerd ben heb ik het niet herkend. Het is dus inderdaad geen straathoek, zoals ik in mijn reactie van 12 /08/2008 al had gesuggereerd. Toen heb ik ook de Doornstraat genoemd die vlak om de hoek ligt. Foei Martin.
Volgens mij is dit overigens geen Den Haag Statenkwartier, maar Scheveningen.
Volgens mij is dit overigens geen Den Haag Statenkwartier, maar Scheveningen.
-
- Senior Zoeker