4181g waarschijnlijk Woerden D-J Th


Hier staan de nog niet opgeloste zoekplaatjes van stads- en dorpsgezichten die ouder zijn dan 6 weken.
Plaats reactie
Arnold Tak
Berichten: 17286
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

4181g waarschijnlijk Woerden D-J Th

Bericht door Arnold Tak »

foto waar mijn familie van vaders kant is opgegroeid, namelijk Woerden
de mensen op de foto zeggen mij niets en het huis evenmin, vandaar de vraag of dit wel Woerden is
Bijlagen
IMG thuisjes_0003.jpg
Ingrid
Senior Zoeker
Berichten: 904
Lid geworden op: do dec 25, 2008 5:10 pm

Bericht door Ingrid »

Afgaande op het terras op de eerste verdieping waarop de bewoners staan, is dit pand gebouwd als taartpunt. Op de hoek van een straat die achter de gevel scherp wegdraait? Het huisnummer is 19 (met toevoeging A?), een wit geëmailleerd rond schildje met zwarte cijfers.
Ingrid
Senior Zoeker
Berichten: 904
Lid geworden op: do dec 25, 2008 5:10 pm

Bericht door Ingrid »

Afgaande op het terras op de eerste verdieping waarop de bewoners staan, heeft dit pand een 'dakkapel' dwars op de hoek van de benedenverdieping. Het is mogelijk dat het pand geen volledig haakse hoek maakt. Het huisnummer is 19 (met toevoeging A?), een wit geëmailleerd rond schildje met zwarte cijfers. De balkonversiering is ongewoon, evenals het smeedwerk, dus mogelijk een aanknopingspunt.
Peter Smaardijk
Senior Zoeker
Berichten: 3213
Lid geworden op: vr jun 24, 2011 8:40 pm

Bericht door Peter Smaardijk »

Het pand is zeker op een scherpe hoek (kleiner dan 90 graden) gelegen. Maar ik denk dat het huisnummer geschilderd is, ik zie althans een schaduw boven de plek van de voeg. Waarschijnlijk wel 19a.
Peter Smaardijk
Senior Zoeker
Berichten: 3213
Lid geworden op: vr jun 24, 2011 8:40 pm

Bericht door Peter Smaardijk »

Als dit met de familie verband houdt (mogelijk), wie is D-J Th dan?

In het algemeen: Als er suggesties gedaan worden door inzenders/plaatsers ("er wordt gesuggereerd...", "dit is misschien in ...", enz.), zou ik altijd graag willen weten op grond waarvan zoiets beweerd wordt (tekst op achterkant, informatie van vorige eigenaar, komt uit album met..., enz.). Dat kan echt een meerwaarde zijn en aanknopingspunten bieden. Het lijkt me sowieso een kleine moeite...
Dick-jan
Zoeker
Berichten: 40
Lid geworden op: za jan 25, 2014 2:19 pm
Locatie: Waddinxveen

Bericht door Dick-jan »

Peter Smaardijk schreef:Als dit met de familie verband houdt (mogelijk), wie is D-J Th dan?

In het algemeen: Als er suggesties gedaan worden door inzenders/plaatsers ("er wordt gesuggereerd...", "dit is misschien in ...", enz.), zou ik altijd graag willen weten op grond waarvan zoiets beweerd wordt (tekst op achterkant, informatie van vorige eigenaar, komt uit album met..., enz.). Dat kan echt een meerwaarde zijn en aanknopingspunten bieden. Het lijkt me sowieso een kleine moeite...
Peter, deze foto komt uit een foto album van mijn Opa en Oma uit Woerden, bij deze foto staat niets vermeld en mijn vader van 83 kan bij deze foto niets vermelden (het komt hem niet bekend voor) De mensen op het terras herkent mijn vader evenmin maar mijn vader kan zich niet voorstellen dat er onbekende mensen in het album geplakt zijn door zijn ouders.

Gr. Dick-jan Thuis
Dick-jan
Zoeker
Berichten: 40
Lid geworden op: za jan 25, 2014 2:19 pm
Locatie: Waddinxveen

Bericht door Dick-jan »

Peter Smaardijk schreef:Het pand is zeker op een scherpe hoek (kleiner dan 90 graden) gelegen. Maar ik denk dat het huisnummer geschilderd is, ik zie althans een schaduw boven de plek van de voeg. Waarschijnlijk wel 19a.
idd 19A Peter :)
Ingrid
Senior Zoeker
Berichten: 904
Lid geworden op: do dec 25, 2008 5:10 pm

D-J Th

Bericht door Ingrid »

Arnold plaatst achter de 'titel' van een zoekplaatje altijd van dit soort afkortingen. Het heeft een tijdje geduurd voordat ik erachter kwam dat die letters niets te maken hebben met het plaatje, maar een geheugensteuntje zijn voor Arnold om bij te houden van wie het zoekplaatje afkomstig is. :) Het is eigenlijk wel leuk te raden wie erachter steekt. SvW is voor de vaste clique ongetwijfeld een open boek, maar over HJR moet ik nog eens nadenken. :confused:
Arnold Tak
Berichten: 17286
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

HJR

Bericht door Arnold Tak »

een professionele en de grootste prentbriefkaartenhandelaar van Nederland
Wim
Senior Zoeker
Berichten: 762
Lid geworden op: do mar 06, 2008 11:55 am

Re: 4181g waarschijnlijk Woerden D-J Th

Bericht door Wim »

Ronde huisnummerbordjes zijn alleen bekend uit Brunssum en dan is de achtergrond donker. Of het bordje nu rond is of rond lijkt, ik denk dat dit in Groningen of Rotterdam is.
Plaats reactie

Terug naar “Stads- en Dorpsgezichten”