1146g 2 stoomlocomotieven

Plaats reactie
Arnold Tak
Berichten: 17286
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

1146g 2 stoomlocomotieven

Bericht door Arnold Tak »

belijnde ongelopen fotokaart
het sterke vermoeden bestaat dat dit niet in Nederland is
de kaart geeft verder geen enkele informatie prijs dan de afbeelding
maar omdat het zo'n mooie opname is, heb ik de gastkaart toch maar geplaatst
enig idee waar de opname is genomen en is er misschien nog iets over de locomotieven te melden?
Bijlagen
1146g.jpg
1146g.jpg (108.71 KiB) 1637 keer bekeken
Niet geregistreerd

Stoomlocs bij depot.

Bericht door Niet geregistreerd »

We hebben in Nederland ook piramide rookkastdeuren (zoals op de loc rechts) gehad op de NCS sneltreinmachines 71-78 die jarenlang de zware sneltreinen uit Rotterdam, Amsterdam en Den Haag, te beginnen in Utrecht, over de Veluwe naar Zwolle sleurden. Dat kostte toen zo'n 23 kilo kolen in een minuut en op de genoemde afstand joeg je er dan ook 2 ton kolen doorheen. Het moet een machtig gezicht zijn geweest om 524 ton staal en hout (19 rijtuigen) door de boog bij Harderwijk te zien denderen. Na 1911 reed men na Zwolle door tot Groningen en weer terug.
Het is echter geen NCS-machine. De Beiersche KbStB had er ook. Eén staat als Denkmal de eer hoog te houden in München. Ook dat waren 2C's van Maffei, zoals de Nederlandse, met twee loopassen en drie drijfassen, vandaar 2C. Maar ik betwijfel of het een Duitse loc is. De linkse loc is ook geen Nederlandse.
Niet geregistreerd

Stoomlocs

Bericht door Niet geregistreerd »

Ik vergat weer mij af te melden. En ik verzuimde te vermelden dat de Duitse machines reden tussen München en Würzberg (277 km nonstop) en de D-trein München - Keulen (635 km, met tweemaal waternemen). Zij kwamen kortelings in Nederland in Zevenaar met de Rheingold uit Mannheim (410 km met eenmaal waternemen). Het plaatje is zeker geen Zevenaar.
Sjoerd Eeftens
Niet geregistreerd

1146g

Bericht door Niet geregistreerd »

foto geeft me een italiaans gevoel , weet niet waarom . Misschien door de kleding enzo .
dibbler
Senior Zoeker
Berichten: 148
Lid geworden op: wo jun 20, 2018 3:13 pm

Re: 1146g 2 stoomlocomotieven

Bericht door dibbler »

Arnold Tak
Berichten: 17286
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

Re: 1146g Hongarije, Budapest

Bericht door Arnold Tak »

dibbler, ongelofelijk dat je ook deze, een zoekplaatje uit 2009, hebt weten te achterhalen. Je blijft ons verbazen.
Plaats reactie

Terug naar “Opgeloste zoekplaatjes in het buitenland”