8487 ongeluk R.T.M.

Hier staan de nieuwste zoekplaatjes! Zodra ze zijn opgelost, verhuizen ze naar de categorie "Opgelost". Zijn ze na 6 weken nog niet opgelost, dan verhuizen ze naar de desbetreffende categorie.
Plaats reactie
Arnold Tak

8487 ongeluk R.T.M.

Bericht door Arnold Tak »

8487.jpeg
8487a.jpeg
8487a.jpeg (14.32 KiB) 769 keer bekeken
8487b.jpeg
8487c.jpeg
belijnde, ongelopen fotokaart
iemand schreef ooit achterop: tussen Oostvoorne en Den Briel, ja, dan kon het volgens mij niet anders dan op de R.T.M.-lijn zijn geweest;
het wagennr. valt te lezen: AB380 en de R.T.M. blijkt dat in 1906 in gebruik te hebben genomen, dus dan klopt dat van de R.T.M.-lijn
wie kan iets vertellen over het ongeluk, bijv. wanneer en waar exact, de aanleiding, wat dan ook
ATzp
Zoeker

Re: 8487 ongeluk R.T.M.

Bericht door ATzp »

Arnold Tak

Bericht door Arnold Tak »

ATzp, met veel belangstelling heb ik het door jou gevonden krantenbericht gelezen. Dank voor je speurwerk.
Mijn eerste indruk is dat je helemaal op het goede spoor zou zitten. Dan lees ik dat het ontsporen van de laatste trein in de avonduren van september 1906 heeft plaatsgevonden en het spoor de volgende dag om 6.20 weer vrij was. Het kan in september best lang licht zijn, maar of er dan nog voldoende licht was om deze opname te maken? De (passagiers)wagon is gebouwd in 1906 en zou dan dus datzelfde jaar al bij het derailleren van de locomotief en postwagen betrokken zijn geweest. Wat je dan wel ziet is dat mogelijk de postwagen in beeld is gebracht en dat die naast de rails staat. Dus kunnen zaken in mijn ogen al dan niet kloppen. Ik heb nog een beetje het gevoel, er spreekt voor en tegen.
Dik
Senior Zoeker

Bericht door Dik »

Ontspoorde tram bij Hoogvliet. Het ongeluk gebeurde met de tram richting Brielle.

https://streekarchiefvp.nl/beeldbank/?m ... tm+ongeluk
Plaats reactie

Terug naar “Nieuwe zoekplaatjes”