1167 barakkencomplex mogelijk Harskamp

Plaats reactie
Arnold Tak

1167 barakkencomplex mogelijk Harskamp

Bericht door Arnold Tak »

belijnde gelopen fotokaart militair verzonden op 12.IV.19 dus 12 april 1919 plaats van afstempeling helaas onleesbaar
de linker acherzijde is helemaal volgeschreven, ik zal er wat regels tekst uit overschrijven
het begint met Arnhem, april 1919
langs de rand is op het laatste moment bijgeschreven: Het 2e raam van links is mijn kamer. De linker 3 zijn van de zitkamer.
Ik zit in de trein naar Nijmegen, alwaar ik een theevisite ga maken en zal van de haltes gebruik amken om U even te schrijven. Ik at bij even iets bij Aaltje alwaar mijn fiets staat en ik vannacht ook logeren zal.
.... wat ik in Well besprak nog even te doen als ik in Arnhem kwam, daar dat dichtbij is. In Harskamp vond ik een brief van Jo. Zij zou P.R. (post restante?) Otterloo schrijven doch daar is geen postkantoor. In Ede bleek dat die brieven in Harskamp kwamen. Morgen overnacht ik in Apeldoorn, vermoed ik.
de kaart is verzonden aan: den Weled Heer W.H. Mante
Opz. van Fortificatier
Nieuwersluis a/d Vecht
Bijlagen
1167.jpg
1167.jpg (93.37 KiB) 1178 keer bekeken
Theo.B.
Senior Zoeker

Harderwijk?

Bericht door Theo.B. »

In Harderwijk was Kamp Kranenburg.
Lijkt het zelfde gebouwtje in een iets andere hoedanigheid.
http://www.legerplaats.nl/harderwijk/ha ... rg-006.jpg
Martin Snuverink
Senior Zoeker

Harderwijk, Kamp Kranenburg

Bericht door Martin Snuverink »

Misschien is het niemand opgevallen, maar op de barak staat nota bene geschreven "KRANENBURG".
Het gebouwtje is gegarandeerd hetzelfde als dat van de hoofdingang van Kamp Kranenburg. De schoorstenen staan ook in dezelfde positie. Het aantal planken is gelijk.
Theo heeft het dus bij het rechte eind: Kamp Kranenburg te Harderwijk.
Arnold Tak

Harderwijk, kamp Kranenburg

Bericht door Arnold Tak »

Theo en Martin, hier hebben we weer een hele bijzondere. Een soort Barak O Bewaarme, ik heb helemaal over dat opschrift op de barak heen gekeken. Als ik een kaart plaats speur ik altijd naar aanwijzingen, die ik in de beschrijving kan bijplaatsen om de oplossing te helpen bespoedigen. Maar deze keer heb ik deze belangrijke aanwijzing helemaal over het hoofd gezien. Dat is nou echt 'missen'. Maar gelukkig zijn er nog wakkere jongens in de zaal. Schouderklopje, schouderklopje voor jullie. Theo zat al direct goed (wat knap) en Martin gaf het allesbeslissende laatste zetje. Heren, saluut en een diepe buiging van uw nederige site-klungelaar.
Theo.B.
Senior Zoeker

Bericht door Theo.B. »

Lol, drie keer raden hoe Theo op Kranenburg kwam.
Plaats reactie

Terug naar “Opgeloste zoekplaatjes in Gelderland”