Geplaatst: vr aug 26, 2016 11:02 am
In mijn reactie van inmiddels al 30 mei 2015 uitte ik het vermoeden dat dit Waalhaven OZ is. Hier sta ik nog steeds achter. Belangrijkste redenen zijn:
- de grote hoeveelheid ‘geparkeerde’ binnenvaartschepen, die je op de rechter Maasoever niet aantrof, maar hoofdzakelijk in Waalhaven en Maashaven;
- de zachte groene oever, die de oudere havens niet hadden. De Waalhaven was nog niet voltooid. Zie hiervoor http://www.topotijdreis.nl/, de kaart van 1966, die aan het eind van Pier 1 (met de al genoemde Kesterenstraat) nog een amorf einde van de pier te zien geeft;
- de grote concentratie stukgoed-havenkranen. De rijen kranen staan op de kade en de loodsen liggen erachter..
Ik vermoed dus dat we tegen Waalhaven NZ aankijken. Hier was het bedrijf Seaport Terminals gevestigd tussen Waalhaven NZ en Sluisjesdijk. Aardige info geeft http://www.havenvakschool.com/www.HAVEN ... ODSEN.html.
- de grote hoeveelheid ‘geparkeerde’ binnenvaartschepen, die je op de rechter Maasoever niet aantrof, maar hoofdzakelijk in Waalhaven en Maashaven;
- de zachte groene oever, die de oudere havens niet hadden. De Waalhaven was nog niet voltooid. Zie hiervoor http://www.topotijdreis.nl/, de kaart van 1966, die aan het eind van Pier 1 (met de al genoemde Kesterenstraat) nog een amorf einde van de pier te zien geeft;
- de grote concentratie stukgoed-havenkranen. De rijen kranen staan op de kade en de loodsen liggen erachter..
Ik vermoed dus dat we tegen Waalhaven NZ aankijken. Hier was het bedrijf Seaport Terminals gevestigd tussen Waalhaven NZ en Sluisjesdijk. Aardige info geeft http://www.havenvakschool.com/www.HAVEN ... ODSEN.html.