7689 Rotterdam

Plaats reactie
Arnold Tak
Berichten: 17286
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

7689 Rotterdam

Bericht door Arnold Tak »

7689.jpeg
7689a.jpeg
7689b.jpeg
7689c.jpeg
belijnde, ongelopen fotokaart
5 aaneengesloten woonhuizen-woonblokken
volgens mij staat het blok waartegen de ladders staan tussen twee identieke panden en vormen daarmee één geheel
zie de 2 driehoekjes boven de ramen op de eerste etage en de 2 krullen naast het zolderraam
opvallende topgevels
in ieder geval een straat met een tram, zie de draadhouder rechtsboven en de rails, helemaal in het hoekje rechtsonder
het zijn volgens mij panden van rond 1900, panden met een vergelijkbare uitstraling zijn te vinden aan de Plantageweg, Noordsingel, Schietbaanlaan, Boezemsingel e.d.
ook gezocht in het Scheepvaartkwartier, maar nergens een hit
wie helpt?
E. Petter
Senior Zoeker
Berichten: 1690
Lid geworden op: ma mar 18, 2013 11:58 pm

Re: 7689 Rottedam

Bericht door E. Petter »

Hier:
https://goo.gl/maps/DLoVXvoPQAFupgkq7

Proveniersplein 6-16.
Alles staat er nog.
Arnold Tak
Berichten: 17286
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

Re: 7689 Rotterdam, Proveniersplein 6-16

Bericht door Arnold Tak »

Erwin, je weet dat als je iets in Rotterdam weet te lokaliseren, dat me dat dan extra veel plezier bezorgt als fervente Rotterdam-verzamelaar. Een geweldige vondst waar je me een enorm groot genoegen doet. En zoals altijd in dit soort aangelegenheden denk ik dan, wat ben ik toch een ongelofelijke eikel dat ik de klus zelf niet wist te klaren. Een groot compliment van mij aan jou.
Gisteren deze kaart weten te scoren, waarvoor ik vroeg de deur uit moest. Daarna de hele dag op een kaartenbeurs gestaan en 's-avonds zat ik er behoorlijk doorheen. Toen ik naar bed ging, stond ik te tollen op m'n benen. Maar daar aan lag het niet dat ik het zelf niet wist. De panden in de huidige staat deden mij absoluut niet aan het Proveniersplein denken.
Een hele dikke dank.
Plaats reactie

Terug naar “Opgeloste zoekplaatjes in Rotterdam”