7778g groep gewapende mannen bij brug en schoorsteen - SvW

Plaats reactie
Arnold Tak
Berichten: 17286
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

7778g groep gewapende mannen bij brug en schoorsteen - SvW

Bericht door Arnold Tak »

7778g08.jpg
Binnenlandse strijdkrachten compleet met stenguns 1945 ? brug en schoorsteen naam Cerlam ????
JKrul
Zoeker
Berichten: 30
Lid geworden op: vr jan 14, 2022 10:25 am

Re: 7778g groep gewapende mannen bij brug en schoorsteen - SvW

Bericht door JKrul »

Ik lees er "EERLAND" in. De "D" gaat verborgen achter een andere schoorsteen. Echter, omdat de naam aan alle vier de zijden van de schoorsteen staat, kun je deze letter ook aan de linkerkant vinden.

Verder kan ik niet zo snel iets over een Eerland-fabriek vinden.
Wel dat de naam Eerland voornamelijk voorkwam in Zeeland en Zuid Holland. En dan met name in de regio Rotterdam: https://www.cbgfamilienamen.nl/nfb/deta ... rtweergave

Het straatnaambord rechtsboven is zeker te vaag om er uit wijs te worden?
Dik
Senior Zoeker
Berichten: 733
Lid geworden op: za mar 15, 2008 10:29 pm

Re: 7778g groep gewapende mannen bij brug en schoorsteen - SvW

Bericht door Dik »

De gewapende groep staat opgesteld op Het Grote Plein in Weesp. De heren staan met het gezicht naar het gemeentehuis. De schoorsteen is van de Melkfabriek Neerlandia. Wellicht vond de bezetter de N overbodig. Deze fabriek stond op de Achtergracht t.h. nummer 30.

https://goo.gl/maps/yfGNJyP7TJ3UhHd19
Arnold Tak
Berichten: 17286
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

Re: 7778g Weesp, Het Grote Plein

Bericht door Arnold Tak »

Henk, een grootse oplossing. Het hoekpand, waarin nu een dierenkliniek is gevestigd, is flink verbouwd. Ook de schoorsteen is ten gronde gegaan. Ondanks dit alles heb je het zoekplaatje compleet weten uit te vogelen. Vanuit historisch perspectief lijkt me dit een uiterst interessante opname, archief-waardig. Compliment en hulde. Aan jou en Henk brengen we graag namens ons tweeën onze dank over.
Plaats reactie

Terug naar “Opgeloste zoekplaatjes in Noord-Holland”