0399 fabriekscomplex met productiehallen


Hier staan de nog niet opgeloste zoekplaatjes van bedrijven die ouder zijn dan 6 weken.
Plaats reactie
Arnold Tak
Berichten: 17286
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

0399 fabriekscomplex met productiehallen

Bericht door Arnold Tak »

fabriekscomplex waarvan de gevels zijn gemetseld met een rij bakstenen in de lengterichting en de volgende rij de kopse kanten
de achterste 3 gedeeltes zijn aan de zijkant open
Bijlagen
0399.jpg
0399.jpg (76.12 KiB) 2431 keer bekeken
Niet geregistreerd

Fabriekscomplex

Bericht door Niet geregistreerd »

Hallo,

Hoe kom je aan deze foto? Het lijkt verdacht veel op de eerste bouwtekening van het complex van de Draadfabriek in Nijmegen.

Het kan toeval zijn, maar kijk maar eens op deze website.

http://www.willemsmithistorie.nl

Kies voor Smit Draad

Je ziet gelijk een soortgelijk gebouw en iets naar onderen zie je de complete bouwtekening. De Draadfabriek dateerd uit 1916 en het gebouw is oorspronkelijk uit 1912.

Graag info,

(kan ook via contact op genoemde historische website.

M.v.g.
R. Hermsen.
Arnold Tak
Berichten: 17286
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

Bericht door Arnold Tak »

met belangstelling kennis genomen van reactie, maar ik zie geen enkele doorslaggevende overeenkomst
Niet geregistreerd

Fabriekscomplex

Bericht door Niet geregistreerd »

Hallo,

Ik moet er nog wel bij zeggen dat het oorspronkelijke gebouw er anders uit zag. Toen Smit de Draadfabriek kocht is deze zeer grondig verbouwt tot en met de voorgevel toe. We hebben geen bouwtekeningen van de fabriek toen dit nog een pottenbakkerij was. De 6 puntdaken is het enige wat er op lijkt. Wellicht heb je gelijk en is dit een andere fabriek, vandaar dat ik graag wilde weten hoe je aan deze foto bent gekomen en in welk dorp of stad jij denkt dat deze fabriek gestaan heeft.

Groet
Ruud
Arnold Tak
Berichten: 17286
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

Bericht door Arnold Tak »

Ruud, hoe ik aan de opname ben gekomen weet ik echt niet meer
ik probeer -als anderen mij daar nog de kans toe bieden- dit ongelokaliseerde materiaal op te kopen
als ik zou weten waar het was, staat de opname niet op deze site of onder opgelost
Theo.B.
Senior Zoeker
Berichten: 981
Lid geworden op: zo jun 15, 2008 5:37 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Theo.B. »

Laat het zaagtanddak nu net andersom staan.
Martin Snuverink
Senior Zoeker
Berichten: 1484
Lid geworden op: di mar 04, 2008 11:07 pm

Bericht door Martin Snuverink »

Zaagtanddaken, doorgaans sheddaken genoemd, staan nooit andersom. Ze zijn altijd met de glaswand op het noorden gericht om directe zoninstraling te voorkomen.
Theo.B.
Senior Zoeker
Berichten: 981
Lid geworden op: zo jun 15, 2008 5:37 pm
Locatie: Den Haag

Andersom of anders...

Bericht door Theo.B. »

Martin, ik bedoelde dit niet in relatie met de zon.
Op het zp staan de glaswanden als het ware aan de aan de achterzijde. Op de bouwtekening van Smit staan de glaswanden als het ware aan de voorzijde.
Ik ben maar zo vrij geweest dit "andersom" te noemen.
Niet geregistreerd

Bericht door Niet geregistreerd »

Een mogelijkheid is de verbandgaasfabriek Weverij en Blekerij W.J.M. Baurichter aan de Zuiderspoorstraat 11 (voorzijde) te Enschede. Deze fabriek is in 1983 afgebroken. Mijn grootvader, die ook Martin Snuverink heette, is hier tot 1940 bedrijfsleider geweest.
Foto's op http://www.enschede.nl/gemeente/stadsar ... toarchief/ (zoeken Baurichter) geven geen uitsluitsel.
Martin Snuverink
Martin Snuverink
Senior Zoeker
Berichten: 1484
Lid geworden op: di mar 04, 2008 11:07 pm

Bericht door Martin Snuverink »

Uit een foto van mijn eigen archief blijkt dat dit niet Baurichter in Enschede is.
Plaats reactie

Terug naar “Bedrijven”