0570 fabriekshal


Hier staan de nog niet opgeloste zoekplaatjes van bedrijven die ouder zijn dan 6 weken.
Plaats reactie
Arnold Tak
Berichten: 17286
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

0570 fabriekshal

Bericht door Arnold Tak »

ongelopen belijnde fotokaart
het lijkt wel of er een rondleiding wordt gegeven, misschien een schouw voor een veiling?
boven een deur op de eerste etage is een bordje bevestigd, verlof A of B, mogelijk een geintje?
wat die man in dat witte pak aan het doen is.............?
Bijlagen
0570.jpg
0570.jpg (106.69 KiB) 2428 keer bekeken
Niet Geregistreerd

Bericht door Niet Geregistreerd »

Arnold Tak
Berichten: 17286
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

reactie op actie

Bericht door Arnold Tak »

met veel plezier het filmpje meermaals bekeken. Het sfeertje klopt helemaal. De film diverse malen stilgezet om te checken op overeenkomsten. Op mijn kaart staan links de ramen 3 hoog in blokken van 6 ramen (2 hoog en 3 breed). Ik heb dat in de film niet kunnen terugvinden.
Wat me bij nadere beschouwing van de kaart opvalt, is dat er boven de mannen links op de balustrade een bordje is aangebracht met VERLOF A. Zou er in de ruimte die er achter ligt, mogen worden gedronken?
In het midden staat een grote groep mannen bij een bord waarop diverse afbeeldingen zijn aangebracht. Wat is de rol van de man rechts in het witte pak? Vier karren (zijn dit laskarren?) staan links keurig opgesteld. Is er misschien sprake van een executieverkoop?
Hans de Haas
Senior Zoeker
Berichten: 427
Lid geworden op: di mar 11, 2008 12:28 am

Bericht door Hans de Haas »

Dit is naar mijn mening beslist geen metaalfabriek, daarvoor ontbreekt het aan alles, lasapparatuur en machines. Dat materiaal wat daar ligt lijkt mij hout te zijn. Ik heb het vermoeden dat in deze hal een houten schip gebouwd gaat worden en dat men hiervoor mensen heeft uitgenodigd voor de kiellegging. Tegen de achterwand hangen delen van steigers en ladders die later voor de bouw noodzakelijk zijn. Op de achtergrond zien we een deel van een klein schip, kiel met spanten wat mogelijk tijdelijk plaats heeft moeten maken voor iets groters.
Martin Snuverink
Senior Zoeker
Berichten: 1484
Lid geworden op: di mar 04, 2008 11:07 pm

Bericht door Martin Snuverink »

Ik zie voor de trap (vergroten) duidelijk een laswagen met twee gasflessen staan. Er wordt dus wel iets met staal gedaan. Een scheepswerf of grotere jachtwerf ligt voor de hand.
Volgens mij niet Van Lent op De Kaag of De Vries in Aalsmeer.
De foto is niet meer van het tijdperk van houten schepen en dit lijkt me ook geen restauratieproject. Er is een bovenloopkraan met een overspanning van zeg 20 meter en een hoogte van 6 meter.
Hans de Haas
Senior Zoeker
Berichten: 427
Lid geworden op: di mar 11, 2008 12:28 am

Bericht door Hans de Haas »

Er wordt inderdaad iets met metaal gedaan, op de voorgrond liggen stalen T profielen, maar de rest lijkt mij toch echt wel hout te zijn. Jachtwerf zou inderdaad kunnen en er bestaan heden ten dage echt nog bedrijven waar houten schepen, scheepjes worden gebouwd. Deze hal grenst aan een lager gebouwde ruimte, is te zien aan de doorgang op de begane grond en de ingangen aan de overloop. Dat verlof B slaat vermoedelijk op een kantine die daar aanwezig is, verder nog geen idee betreffende deze locatie.
Bij nadere bestudering en verdere uitvergroting zie ik links een aantal las transformatoren staan en dat is vreemd, want deze staan doorgaans verspreid over de werkvloer. Gezien dit feit en het grote aantal mensen vrijwel allen in kostuum, zijn dit beslist geen arbeiders en denk ik aan een faillissementsverkoop.
Dick-jan
Zoeker
Berichten: 40
Lid geworden op: za jan 25, 2014 2:19 pm
Locatie: Waddinxveen

Bericht door Dick-jan »

De fabriekshal lijkt heel erg veel op de hal van onze oude buurman waar ik nu werk. Mijn werkgever heeft dit pand een jaar of 10 geleden toen de buurman failliet ging gekocht.
https://www.google.nl/maps/place/Nijver ... f6c5c6479e


Gr. Dick-jan Thuis
Bijlagen
858301_539670512720725_177584344_o.jpg
Hans de Haas
Senior Zoeker
Berichten: 427
Lid geworden op: di mar 11, 2008 12:28 am

Bericht door Hans de Haas »

Ik geloof dat we beet hebben, zover ik kan zien klopt alles, alleen weten we nog niet wat voor of welk bedrijf dit is, was.
Dick-jan
Zoeker
Berichten: 40
Lid geworden op: za jan 25, 2014 2:19 pm
Locatie: Waddinxveen

Bericht door Dick-jan »

de precieze naam is mij ontschoten iets in de trant van Michelse of Michaelse
Theo.B.
Senior Zoeker
Berichten: 981
Lid geworden op: zo jun 15, 2008 5:37 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Theo.B. »

Dit is niet het zoekplaatje. De verschillen zijn toch wel erg groot.
Op het zp zien we b.g. plus twee etages en dan nog ruimte tot de nok.
Dit past nooit in het pand aan de Nijverheidsstraat.
Plaats reactie

Terug naar “Bedrijven”