0600 kermisterrein

Plaats reactie
Arnold Tak
Berichten: 17322
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

0600 kermisterrein

Bericht door Arnold Tak »

fotokaart vezonden 2 maart 1922 door Jan D. Langervel naar familie J. Otte-Rouffaer te Vlissingen. Kaart zou Vlissingen zijn, maar dat betwijfel ik sterk omdat Vlissingen als geadresseerde en niet als afzender staat vermeld. Is het dan misschien den Haag? Op de achtergrond een poffertjes-/wafelkraam met als laatste deel van de naam HOLLANDAIS wat weer op zuid Nederlandse invloed wijst.
Bijlagen
0600.jpg
0600.jpg (64.72 KiB) 1040 keer bekeken
wijngaarden
Senior Zoeker
Berichten: 706
Lid geworden op: ma mar 03, 2008 9:24 pm

Bericht door wijngaarden »

:) langervel zal wel langerveld of zo moeten zijn , langervel bestaat niet
deze naam komt volgens mij veel in rotterdam voor .
jeannet
Senior Zoeker
Berichten: 217
Lid geworden op: ma mar 03, 2008 6:40 pm
Locatie: Leiden

Bericht door jeannet »

Dit is volgens mij toch wel Vlissingen zie http://www.vlissingen.nl onder nr FA3014. Ik zie toch wel een paar overeenkomsten .Je ziet een gebouw aan de rechterkant en op de foto van het archief zie je ook nog een stukje ervan. De foto is ongeveer op de zelfde plaats gemaakt.Ik kan er natuurlijk ook naast zitten.
Arnold Tak
Berichten: 17322
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

Bericht door Arnold Tak »

de oplossing kwam per telefoon en later via de mail met 3 bewijsopnames (uit het archief van Vlissingen) binnen van Ron Vermeulen:
kermisfoto Zeilmarkt circa 1920.
In zijn mail meldt hij o.m.:
Let op de, exact dezelfde locaties van:
- de kermisattracties;
- de bomen;
- (de zijgevel van) het gebouw op de achtergrond: het toen nog solitair staande belastingkantoor uit 1919 aan de Zeilmarkt.

Met betrekking tot het belastingkantoor merk ik tevens het volgende op.
Let op de locatie van het rookkanaal en de zwarte "stip" net links van dit rookkanaal (op zowel jouw fotokaart als op de foto uit het archief te zien).

Ik heb tevens 2 vrij recente foto's van het belastingkantoor toegevoegd. Op deze foto's is duidelijk te zien, dat de bovenpui van het pand wordt gesteund door een gemetselde kwartcirkel-vormige "steunbeer" (haaks op de voorpui); zie tevens jouw fotokaart.
Al met al lijkt mij dit toch wel het bewijs dat het hier Vlissingen betreft.

Ook de draaiing van de bestrating in het wegdek was voor Ron van betekenis voor de oplossing.
Bijlagen
zeilmarkt.jpg
zeilmarkt.jpg (78.6 KiB) 1015 keer bekeken
PB090010.JPG
PB090010.JPG (88.29 KiB) 1014 keer bekeken
image.jpg
image.jpg (77.7 KiB) 1012 keer bekeken
Plaats reactie

Terug naar “Opgeloste zoekplaatjes in Zeeland”