0655 straathoek met lichtgekleurde panden

Plaats reactie
Arnold Tak
Berichten: 17286
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

0655 straathoek met lichtgekleurde panden

Bericht door Arnold Tak »

onbelijnde foto
in het pand op de hoek zijn o.a. te verkrijgen tabak & sigaren
ervoor een handwagen met daarop STAATS(SPOORWEGEN?)
gezien de lichtgekleurde panden doet het mij denken aan een kustplaats (wit geschilderd tegen de felle zon)
Bijlagen
0655.jpg
0655.jpg (95.17 KiB) 1255 keer bekeken
jan spoolder
Senior Zoeker
Berichten: 700
Lid geworden op: ma aug 31, 2009 10:58 pm

Hengelo (O), Hoek Enschedesestraat/Wolter ten Catestraat.

Bericht door jan spoolder »

Hoewel je op sommige dagen zou wensen dat Hengelo aan de kust ligt is dat niet het geval.
De panden op het plaatje stonden op de hoek van de Enschedesestraat met de Wolter ten Catestraat (noordzijde) en zijn misschien in 1945 verwoest bij het bombardement op Hengelo, maar mogelijk al vóór WO II afgebroken.
In ieder geval stonden ze er in 1913 nog wel.

Bijgaande afbeelding stond in het decembernummer van het periodiek Oald Hengel, van de Hengelose oudheidkamer.
http://www.historischmuseumhengelo.nl/c ... /component
Van deze panden is geen afbeelding in de beeldbank Hengelo. Arnold, ik kan mij voorstellen dat men deze graag zou toevoegen.
Bijlagen
Hengelo WtC straat.jpg
Arnold Tak
Berichten: 17286
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

Hengelo (O), hoek Enschedesestraat/Wolter ten Catestraat

Bericht door Arnold Tak »

Jan, prachtig dat dit al wat oudere zp-tje nu ook is opgelost. Geen kustplaats dus, ook al heb je het zp-tje in hoogzomerse tijd, in bijna tropische temperatuur opgelost. Is dit weer een oplossing die je door het blad van de historische vereniging door te kijken als het ware in de schoot is gevallen? Een fotografisch geheugen plus ruimtelijk inzicht helpt dan natuurlijk wel. Bedankt voor je oplossing en weer heel graag tot een volgend contact.
Als er iemand van de historische vereniging mij even een mailtje stuurt: arnoldtak apenstaartje planet.nl, dan zal ik zolang ik de opname in mijn bezit heb, een scherpe scan mailen.
Plaats reactie

Terug naar “Opgeloste zoekplaatjes in Overijssel”