0673 vleeschhouwerij en varkensslagerij H. Haaskamp

Arnold Tak
Berichten: 17286
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

0673 vleeschhouwerij en varkensslagerij H. Haaskamp

Bericht door Arnold Tak »

ongelopen belijnde fotokaart
de slager rechts, zijn vrouw in de deuropening en twee bezorgers met hun mandfietsen
kaart is van na 1906
Bijlagen
0673.jpg
0673.jpg (72.92 KiB) 1275 keer bekeken
Martin Snuverink
Senior Zoeker
Berichten: 1484
Lid geworden op: di mar 04, 2008 11:07 pm

Haaskamp of Hanskamp?

Bericht door Martin Snuverink »

Is het zeker dat de de naam Haaskamp is? Die familienaam komt eigen niet meer voor. Kan het ook Hanskamp zijn?
Theo.B.
Senior Zoeker
Berichten: 981
Lid geworden op: zo jun 15, 2008 5:37 pm
Locatie: Den Haag

Haaskamp?

Bericht door Theo.B. »

Op Haaskamp heb ik ook amper iets kunnen vinden. Uit het telefoonboek 1915 onder Dieren: Hanskamp, H., Vleeschhouwerij en Spekslagerij, Kanaalweg 672.
Niet geregistreerd

Hendrik Hanskamp

Bericht door Niet geregistreerd »

Hendrik Hanskamp (ook te vinden in genlias.nl) in Dieren had ik ook al gevonden, vandaar mijn vraag. Er is alle kans dat we in Dieren goed zitten. Aan de huidige Kanaalweg is eigenlijk alleen industrie. Mogelijk heeft de Burg. Willemsestraat in Dieren vroeger ook Kanaalweg geheten en heeft de slagerij daar gestaan. Dat dit gebouwtje er nog staat is niet waarschijnlijk.
Martin Snuverink
Theo.B.
Senior Zoeker
Berichten: 981
Lid geworden op: zo jun 15, 2008 5:37 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Theo.B. »

Indien het inderdaad de Kanaalweg is, zien we links mogelijk het hek van een brug waarop de fotograaf staat.
wijngaarden
Senior Zoeker
Berichten: 706
Lid geworden op: ma mar 03, 2008 9:24 pm

Bericht door wijngaarden »

telefoonboek 1924 h hanskamp slager hoogeweg 32 dieren
echter de kaart is ouder m.i
Arnold Tak
Berichten: 17286
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

juiste schrijfwijze achternaam

Bericht door Arnold Tak »

beste mensen, ik heb voor het gemak maar even een scan gemaakt van de achternaam
omdat de naam op het glas van de deur is aangebracht en deze open staat, kijken we niet haaks op de naam
vandaar dat het moeilijk valt te lezen, maar ....
het kan ook heel goed Hanskamp zijn
kijkt u zelf maar eens
Bijlagen
673a.jpg
673a.jpg (56.52 KiB) 1169 keer bekeken
Martin Snuverink
Senior Zoeker
Berichten: 1484
Lid geworden op: di mar 04, 2008 11:07 pm

Bericht door Martin Snuverink »

We mogen nu gerust aannemen dat de naam Hanskamp is en dat we in Dieren moeten zijn. De Ho(o)geweg bestaat er niet, wel de Ho(o)gestraat, eigenlijk de hoofdstraat van het dorp. Deze straat is een te goede stand voor het sobere en rustieke huis van het zoekplaatje. Natuurlijk kan Hendrik Hanskamp zijn begonnen in de periferie van het dorp en later een zaak zijn begonnen of hebben overgenomen in het centrum. Ik denk dus dat we toch aan de Kanaalweg moeten zijn. Als dit ten westen van de spoorlijn is, kunnen we er niets meer van terugvinden en kunnen we erachter komen door in het bevolkingsregister van de gemeente Rheden te gaan zoeken. Dan is wellicht na te gaan waar Kanaalweg 672 was.
Arnold Tak
Berichten: 17286
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

deze kaart is inmiddels in andere handen overgegaan GvG

Bericht door Arnold Tak »

is thans een gastkaart
olga

FAMILIE

Bericht door olga »

Martin Snuverink schreef:We mogen nu gerust aannemen dat de naam Hanskamp is en dat we in Dieren moeten zijn. De Ho(o)geweg bestaat er niet, wel de Ho(o)gestraat, eigenlijk de hoofdstraat van het dorp. Deze straat is een te goede stand voor het sobere en rustieke huis van het zoekplaatje. Natuurlijk kan Hendrik Hanskamp zijn begonnen in de periferie van het dorp en later een zaak zijn begonnen of hebben overgenomen in het centrum. Ik denk dus dat we toch aan de Kanaalweg moeten zijn. Als dit ten westen van de spoorlijn is, kunnen we er niets meer van terugvinden en kunnen we erachter komen door in het bevolkingsregister van de gemeente Rheden te gaan zoeken. Dan is wellicht na te gaan waar Kanaalweg 672 was.
HALLO MIJN NAAM IS OLGA VEENENDAAL.MIJN OPA STEVEN VEENENDAAL WOONDE IN DIEREN .IKZOEK MIJN NEVEN STEVEN EN JAN DE WIT.DIE VERWANT WAREN AAN DE HANSKAMP.KEN DE SLAGERIJ PERSOONLIJK KWAM ER ALS KIND.EN ZAG ZE WORST MAKEN AUB WEET U MEER? WOON ZELF AL 36 JAAR IN TURKEY DANK U EN GROETEN.OLGA
Plaats reactie

Terug naar “Opgeloste zoekplaatjes in Gelderland”