1279g boerderij in wsch. Groningen

Plaats reactie
Arnold Tak
Berichten: 17286
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

1279g boerderij in wsch. Groningen

Bericht door Arnold Tak »

belijnde en gelopen fotokaart met zegel 2 1/2 ct. gestempeld DRIE... vermoedelijk 1912
afzender J. Bruggers en J. Bruggers-v.d.Veen, Ali en Riektje
uitgave: H. Kempen, Loga i. Ostfrsl. (dat is Duitsland)

misschien afgestempeld in Drieborg (Gr.) of Driedorp (Geld.) of Driene (Ov.) of Driesum (Fr.)
Bijlagen
1279g.jpg
1279g.jpg (123.9 KiB) 1425 keer bekeken
Martin Snuverink
Senior Zoeker
Berichten: 1484
Lid geworden op: di mar 04, 2008 11:07 pm

Stadspolder, Drieborg, gem. Beerta (nu Reiderland)

Bericht door Martin Snuverink »

Uit genlias.nl: Jurjen Bruggers (*1878), landbouwer te Beerta trouwde in 1908 te Winschoten met Jantje van der Veen (*1883) uit Winschoten. In 1914 overlijdt de 10 maanden oude dochter in Stadspolder, gem. Beerta. Korte tijd later overlijdt Jurjen.
Zoeken in Stadspolder. Dit is nu gemeente Reiderland . Het ligt tegen de Duitse grens (Ost Friesland) bij, jawel, Drieborg (bij Nieuwe Statenzijl). Loga ligt bij Leer.
In Stadspolder zijn 9 boerenerven, die er modern uitzien. De boerderij van het zoekplaatje is er niet meer.
Op de beeldbank Groningen http://www.beeldbank-groningen.pictura-dp.nl/, zoeken Stadspolder, staan 3 andere boerderijen (Joling, Joling en Van Wieringen) afgebeeld die ook vervangen zijn.
Een bewijsfoto vinden lijkt me een bijna onmogelijke opgave.
Arnold Tak
Berichten: 17286
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

Stadspolder, Drieborg, gem. Beerta (nu Reiderland)

Bericht door Arnold Tak »

Martin, ik vind jouw zoektocht die eindigt bij Drieborg dusdanig overtuigend en inventief dat ik deze boerderij-opname bij 'opgelost' plaats. Ik ben het met je eens dat het vinden van een bewijsopname een nagenoeg onhaalbare zaak zal zijn. Namens de eigenaar van de kaart (en mijn persoontje natuurlijk) hartelijk dank voor je bijzonder knappe inspanning.
Niet geregistreerd

Aanvulling.

Bericht door Niet geregistreerd »

Weduwe Jantje van der Veen hertrouwt in Beerta op 22-02-1916 met Berend Sebens uit Zeerijp (gem. ’t Zandt). De volledige huwelijksakte is on-line te vinden op http://www.allegroningers.nl/index.php? ... _id=761125. Klikken op akte inzien.
Jantje is in 1978 overleden. Of zij kinderen heeft nagelaten weet ik niet.
Het zou me niet verbazen als Berend op deze boerderij is ingetrokken of op de boerderij van Berend in de aangrenzende Reiderwolderpolder.
In Stadspolder zijn nog steeds 9 boerenerven en wel op de huisnummers 1, 5, 9, 11, 13, 15a, 17, 19, en 21. De tegenwoordige verschijning met beschrijving van recente bewoners is te vinden op http://www.boerderijenboekoldambt.nl/in ... ets&col=13.
Ik vermoed dat de boerderij van het zoekplaatje boerderij 192 (Stadspolder 11) is. Zoals gezegd zijn de gebouwen vernieuwd.
Martin Snuverink
Sebens
Junior Zoeker
Berichten: 1
Lid geworden op: do jan 26, 2017 11:51 pm

Bericht door Sebens »

Jazeker, er zijn 2 kinderen voortgekomen uit dit huwelijk. Deze zijn groot gebracht op de boerderij in de Reiderwolderpolder. Ik zou graag willen weten welke boerderij dat is geweest.
Plaats reactie

Terug naar “Opgeloste zoekplaatjes in Groningen”