2165 rietgedekte dijkwoning met achterliggend aangebouwd deel

Niet geregistreerd

Van Martin Snuverink

Bericht door Niet geregistreerd »

Akkoord, niet Zeeland, maar rivierengebied. dan ongetwijfeld aan een verhoogde rivierbandijk, eerder Rijn of Waal, dan Maas boven Heusden.
Vraag: is het aan de rechter- of linkeroever?
Dit is volgens mij een T-boerderij. Ik heb gezien dat bijna alle Betuwse T-boerderijen een huis met schilddak hebben. Op het zp is er een zadeldak. Is dit desondanks Betuws?
Ceporinus
Junior Zoeker
Berichten: 10
Lid geworden op: di nov 03, 2009 1:38 pm

Ik weet het!

Bericht door Ceporinus »

Een poosje geleden, toen ik deze foto voor het eerst zag, flitste het al door mijn hoofd: Hé, een bekend beeld, maar ik kon het toen nog niet plaatsen.. Nu weet ik het zeker en heb ik ook een bewijsfoto paraat. Dick Zweers heeft gelijk. Het is het Gelderse Rivierengebied. Specifieker de West-Betuwe. Nóg specifieker: langs de rivier de Linge.. Te weten het dorp Spijk. Destijds Zuid-Holland. Na een herindeling weer Gelders gebied. Spijk is een erg langgerekt dorp met veel dijkhuizen. Veel boerderijen staan hier in het dijktalud. Deze boerderij is zeer oud en gelukkig gespaard gebleven. Het adres is Zuiderlingedijk 141. (zie foto)

Graag zou ik - als het mogelijk is - deze foto verwerven.

Gert de Kruijff
Bijlagen
Spijk Betuwe Gld boerderij.jpg
Spijk Betuwe Gld boerderij.jpg (184.76 KiB) 1064 keer bekeken
Antoon Bosselaers
Junior Zoeker
Berichten: 25
Lid geworden op: ma apr 14, 2008 4:48 pm

Bericht door Antoon Bosselaers »

Mooi gevonden! Ook met streetview kan je de oplossing bewonderen. Bemerk dat de derde dakkapel weer terug verdwenen is.
Niet geregistreerd

Van Bert van Bodegom

Bericht door Niet geregistreerd »

Geweldig dat deze boerderij nu toch gevonden is. Proficiat, Gert.
Niet geregistreerd

Van Bert van Bodegom

Bericht door Niet geregistreerd »

Geweldig dat deze boerderij gevonden is. Proficiat, Gert.
Arnold Tak
Berichten: 17306
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

Spijk, Zuiderlingedijk 141

Bericht door Arnold Tak »

Gert de Kruijff, plaatselijke bekendheid en een oog voor je eigen omgeving zijn toch een groot goed. Hoeveel mensen razen er niet voorbij aan ons cultureel erfgoed zonder er oog voor te hebben? Je hoeft echt niet naar een Openlucht Museum te gaan, eigenlijk lopen we er de hele dag in rond. Kijken is een kunst en wat heerlijk als je dat in je hebt. Bedankt. Ook jij blijkt je ogen niet in je zak te hebben ...
Gert, neem even in verband met je verzoek contact met me op: arnoldtak@planet.nl
Plaats reactie

Terug naar “Opgeloste zoekplaatjes in Gelderland”