2165 rietgedekte dijkwoning met achterliggend aangebouwd deel

Arnold Tak
Berichten: 17286
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

2165 rietgedekte dijkwoning met achterliggend aangebouwd deel

Bericht door Arnold Tak »

belijnde ongelopen fotokaart
op de rugzijde staat geschreven: Aug. 1919
Bijlagen
2165.jpg
2165.jpg (130.33 KiB) 1255 keer bekeken
2165a.jpg
2165a.jpg (125.11 KiB) 1207 keer bekeken
Niet geregistreerd

Van Martin Snuverink

Bericht door Niet geregistreerd »

Lijkt me Zeeuws.
Gebruikersavatar
webmaster
Junior Zoeker
Berichten: 11
Lid geworden op: wo jan 30, 2008 9:57 pm
Locatie: Muiden
Contacteer:

Bericht door webmaster »

Ik rij soms op de Waaldijk in Vuren. Dit pand doet mij denken aan een pand dat daar staat..
Niet geregistreerd

2165

Bericht door Niet geregistreerd »

Het lijkt mij ook dat we deze boerdeij langs de grote rivieren moeten zoeken. Bijvoorbeeld op de Lekdijk nummer 54 in Alblasserdam staat een boerderij die er op het eerste gezicht heel veel op lijkt, maar het niet is.
Van Bert van Bodegom

Boerderij Lekdijk 54

Bericht door Van Bert van Bodegom »

Het is mij niet duidelijk waarom mijn naam niet als afzender verschijnt, maar bij deze dan alsnog:. Bert van Bodegom
Niet geregistreerd

Van Martin Snuverink

Bericht door Niet geregistreerd »

Natuurlijk zou ook ik deze boerderij het eerst langs de grote rivieren zoeken. Maar het kameeldak, de ingegolfde dakkapellen en de strakke tuit-zijgevels doen Zeeuws aan.
Overigens heb ik de boerderij Lekdijk 54 niet kunnen vinden. Alblasserdam ligt niet aan de Lek. In Nieuw-Lekkerland is wel een Lekdijk 54, maar dit lijkt niet op het zoekplaatje.
In Zeeland en de ZH-eilanden zijn veel hoge compartimenteringsdijken waar huizen op dezelfde wijze tegenaan gebouwd zijn. Maar als boerderijen van deze stijl in het rivierengebied voorkomen is het beter eerst daar te zoeken.
Bert van Bodegom

Bericht door Bert van Bodegom »

Martin, dank voor je toelichting. Ik lleer iedere dag weer wat op deze site.
De boerderij die ik bedoelde is te zien door in google naar Lekdijk 7 in Nieuwlekkerland te zoeken. In oostelijke richting kijken. Zoals ik al zei is het niet de boerderij van het zoekplaatje.
Niet geregistreerd

Bericht door Niet geregistreerd »

Volgens mij kan het ook de Lekbandijk zijn of de Rijnbandijk, op beide dijken staan een aantal boerderijen die er qua stijl erg op lijken.
Jacques Laureys
Arnold Tak
Berichten: 17286
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

Dick Zweers mailde vandaag

Bericht door Arnold Tak »

Boerderij 2165 is zeker niet Zeeuws. Langs de grote rivieren (m.u.v. de Gelderse IJssel) moeten we m.i. de oplossing vinden. De siervorm van het anker in de topgevel maakt het waarschijnlijk dat we ten westen van de lijn Utrecht-Den Bosch uitkomen.
Arnold Tak
Berichten: 17286
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

Dick Zweers mailde:

Bericht door Arnold Tak »

2165 rietgedekte dijkwoning. Ik kan hier weinig Zeeuws aan ontdekken en houd het daarom op het rivierengebied, pakweg westwaarts van de lijn Tiel-Utrecht.
Plaats reactie

Terug naar “Opgeloste zoekplaatjes in Gelderland”