2193 speeltuin tussen bomen

Arnold Tak
Berichten: 17286
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

2193 speeltuin tussen bomen

Bericht door Arnold Tak »

belijnde ongelopen fotokaart
Bijlagen
2193.jpg
2193.jpg (174.39 KiB) 3503 keer bekeken
2193a.jpg
2193a.jpg (106.13 KiB) 1557 keer bekeken
eerse078
Zoeker
Berichten: 44
Lid geworden op: vr jan 02, 2009 4:37 pm

speeltuin

Bericht door eerse078 »

Speeltuin Drievliet te Voorburg?
Niet geregistreerd

Van Martin Snuverink

Bericht door Niet geregistreerd »

Tja, er zijn niet zo veel topografische uitgangspunten. De speeltuin van Drievliet ken ik vanaf 1953 en deze was niet zo lommerrijk. Ik woon er dichtbij. Mijn gedachten gaan eerder uit naar 1. de Westebouwing in Oosterbeek; 2. Dierenpark Wassenaar; 3. Duinrell in Wassenaar; 4. de Efteling in Kaatsheuvel.
Misschien kan ik nog meer opties bedenken uit herinneringen van schoolreisjes en koorreisjes.
Niet geregistreerd

2193 Speeltuin

Bericht door Niet geregistreerd »

Wij hebben een dia van de lommerijke speeltuin Koningin Julianatoren te Apeldoorn in 1957 waarop zo'n soort speeltoestel te zien is zoals hier afgebeeld. Daar hadden ze echter een variant waarop minstens acht kinderen tegelijk konden zitten. Julianatoren in Apeldoorn valt dus af.

De variant waarop maar twee kinderen tegelijk kunnen zitten en met kettingen aan het eind, zoals op dit zoekplaatje te zien is, is voor mij onbekend. Wellicht is dat net voldoende om de speeltuin van het ZP te kunnen herkennen.
Bert van Bodegom

2193 Speeltuin

Bericht door Bert van Bodegom »

Vergeten de gebruikersnaam in te vullen.
Theo van Gijlswijk
Senior Zoeker
Berichten: 814
Lid geworden op: ma mar 17, 2008 8:04 am

Oud-Valkeveen ??

Bericht door Theo van Gijlswijk »

Ik wil aan de suggesties toevoegen de speeltuin van Oud-Valkeveen. in Naarden.

http://cards.geneanet.org/form.php3?id= ... s=&lang=nl

http://www.catawiki.nl/catalogus/Uitspa ... 898&type=s

[ATTACH]4052[/ATTACH]

maar op de laatste foto zie ik tweezitters met een balkconstructie en niet met de buisconstructie zoals op het zoekplaatje.
Bijlagen
oud valkeveen.jpg
oud valkeveen.jpg (25.86 KiB) 1985 keer bekeken
Niet geregistreerd

Van Martin Snuverink

Bericht door Niet geregistreerd »

Net als Bert van Bodegom kan me die tweezitters niet herinneren en ken ik alleen achtzitters of zelfs tienzitters. Mijn herinneringen betreffen Efteling, Drievliet, Westerbouwing, Apeldoorn, Dierenpark Wassenaar, Warande Oosterhout, Burgers Dierenpark, Speeltuin Teteringen, iets in Oisterwijk (Rommeldam?), maar allemaal zonder tweezitters.
R.v.d.Aakster

2193 speeltuin tussen de bomen

Bericht door R.v.d.Aakster »

Bergen N.H Duinvermaak ?
Niet geregistreerd

Van Bert van Bodegom

Bericht door Niet geregistreerd »

Duinvermaak heeft een website met enkele foto's van de speeltuin in vroeger tijden(http://www.duinvermaak.nl/historie.php) waarop een glijbaan te zien is met drie banen naast elkaar. Op het ZP is ook een glijbaan te zien, maar deze heeft maar twee banen. De kans dat op het ZP Duinvermaak te zien is lijkt me derhalve klein.
A.Roose
Junior Zoeker
Berichten: 17
Lid geworden op: wo sep 16, 2009 10:47 pm
Locatie: Zevenaar
Contacteer:

Bericht door A.Roose »

Lijkt op de speeltuin in Nieuw-Dijk bij "Boszicht"aan de Beekseweg . Vroeger was daar een speeltuin.
Plaats reactie

Terug naar “Opgeloste zoekplaatjes in Gelderland”