2695g ergens in Rotterdam

Plaats reactie
Arnold Tak
Berichten: 17306
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

2695g ergens in Rotterdam

Bericht door Arnold Tak »

foto aangeleverd door een kennis van me (RS)
Bijlagen
2690g.jpg
Hans de Haas
Senior Zoeker
Berichten: 427
Lid geworden op: di mar 11, 2008 12:28 am

Bericht door Hans de Haas »

Volgens mij is dit ergens in de Transvaalwijk in Den Haag. Ik denk daarbij aan de Schalk Burgerstraat en de Schepersstraat. Ik heb geen sluitend bewijs gevonden.
Niet Geregistreerd

Van Martin Snuverink

Bericht door Niet Geregistreerd »

Ja, dit is overduidelijk ergens in Rotterdam. De foto dateert op zijn vroegst van 1980 (toen de Volkswagen Jetta uitkwam). Alle huizen zijn van rond 1900, maar van vóór 1910. De witte reclamevoorziening op de zijgevel is typisch Rotterdams. Opvallend is dat alle huizen tweeramers zijn. De straat is volkomen boomloos. Brede trottoirs met parkeerhavens. Deze lantaarnpalen werden in ieder geval in 1975 al toegepast (ref. Mathenesserplein). Gele kentekenplaten kwamen in 1978 en waren toen verplicht op nieuwe auto’s. Van de huizen verderop loopt de daknok evenwijdig aan de straat, althans aan de voorzijde. De straat heeft aan de zonnige zijde een ononderbroken lengte van minstens 110 meter.
Ik vermoed dat deze straat is gesloopt in het kader van stadsvernieuwing. Mijn eerste gedachten gingen uit naar de wijken Feijenoord, Katendrecht en Afrikaanderbuurt, maar daar heb ik dit niet kunnen vinden. Het lijkt makkelijk, maar ik kom er maar niet achter.
harm kramer
Senior Zoeker
Berichten: 130
Lid geworden op: zo mei 03, 2009 10:05 pm

zoekplaatje 2695 ergens in rotterdam

Bericht door harm kramer »

dit is zeker in Rotterdam en wel in een oud gedeelte van zuid in Hillesluis.
wat we zien is de hoek West varkenoordseweg/Beverstraat,links richting Slaghekstraat.
in het hoekpand zat in het begin van 1900 het cafe De Keizerskroon van de heer C.A.van Mil,in de dertiger jaren stond achter de tapkast de heer Hoofd.
het pand werd later betrokken door de auto en motorrijschool Eversteijn.
op deze plaats is nu de Colosseumweg met een grote Moskee.
Harm Kramer
harm kramer
Senior Zoeker
Berichten: 130
Lid geworden op: zo mei 03, 2009 10:05 pm

zoekplaatje 2695 ergens in rotterdam

Bericht door harm kramer »

ter aanvulling bij oplossing;bewijs foto staat op pagina 5 in het boekje Groeten uit Rotterdam-Zuid
deel 2 van H.A.Voet en H.J.S.Klaassen
Harm Kramer.
jan lemmens
Senior Zoeker
Berichten: 983
Lid geworden op: di okt 28, 2008 8:38 pm

Bericht door jan lemmens »

Niet Geregistreerd

Van Martin Snuverink

Bericht door Niet Geregistreerd »

Niet Geregistreerd

Van Martin Snuverink

Bericht door Niet Geregistreerd »

Nog een foto van deze gevelwand vinden we op http://www.rotterdam010.nl/401-Herinner ... spers.html, 3e foto.
Niet Geregistreerd

Van Martin Snuverink

Bericht door Niet Geregistreerd »

de gevelwand is verder nog te zien op http://www.fotovanrotterdam.nl/fotofram ... id1884.jpg.
Arnold Tak
Berichten: 17306
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

Rotterdam, hoek West-Varkenoordseweg en Beverstraat

Bericht door Arnold Tak »

bovenstaand de door Harm Kramer genoemde afbeelding uit het boekje van Arnoud Voet en Hans Klaassen
Harm, ik zou het niet hebben herkend, maar ik ben dan ook van de andere zij
weer fantastisch knap van je gevonden, mijn compliment, ik ben sprakeloos
graag dank ik iedereen die zich in dit plaatje heeft verdiept en met de oplossing van Harm aan de slag is gegaan/geweest of erop heeft gereageerd
Bijlagen
2690ga.jpg
Plaats reactie

Terug naar “Opgeloste zoekplaatjes in Rotterdam”