3183g villa SvW


Hier staan de nog niet opgeloste zoekplaatjes van landhuizen en herenhuizen die ouder zijn dan 6 weken.
Plaats reactie
Arnold Tak
Berichten: 17286
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

3183g villa SvW

Bericht door Arnold Tak »

villa 2 = er staat tekst onderaan .............. aanhef achterzijde Amsterdam 1929
Bijlagen
villa 2.jpg
Niet Geregistreerd

Ingrid

Bericht door Niet Geregistreerd »

Deze foto vormt een sterk argument voor het bewaren van de originele foto nadat het plaatje is gedigitaliseerd! Ik maak me sterk dat ik de vage tekst onderaan de foto zou kunnen lezen als ik het origineel in handen had. Voor wat het waard is luidt die tekst:
'Onze vroegere ... gelegen ... in O (?)...' Afzender: 'Hubertine' (?)
Niet dat ons dat veel verder brengt als we het laatste woord ('O...'?) niet kunnen lezen. En ik kan er met deze gedeeltelijke transcriptie natuurlijk ook naast zitten.

Wat mij opvalt aan deze villa van SvW is, dat zij net als de eerdere (3184g) een bewoonbaar sousterrain heeft, terwijl er slechts weinig afstand lijkt te zijn van het gewone niveau tot aan het huis. Maar dat kan natuurlijk vertekening zijn. Verder naar binnen draaiende ramen, wat mogelijk op de zuidelijke provincies (Limburg?) wijst. Maar daartegen spreekt geloof ik weer dat de muren gepleisterd lijken.
Martin Snuverink
Senior Zoeker
Berichten: 1484
Lid geworden op: di mar 04, 2008 11:07 pm

Bijzondere draairamen

Bericht door Martin Snuverink »

Weliswaar draaien de ramen naar binnen, maar het bijzondere is dat deze hoge ramen in hun geheel naar binnen draaien, terwijl het in Limburg - meen ik - gebruikelijk is dat de vensters bestaan uit een vast bovenlicht met daaronder twee naar binnen draaiende stolpramen. daarom hoeft dit niet Limburgs te zijn. Buitenlands sluit ik niet uit.
Plaats reactie

Terug naar “Landhuizen en Herenhuizen”