3388 interieur verwoeste r.-k. kerk

Plaats reactie
Arnold Tak
Berichten: 17286
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

3388 interieur verwoeste r.-k. kerk

Bericht door Arnold Tak »

belijnde ongelopen fotokaart
op de achterzijde een tekst in een voor mij onleesbaar handschrift
Bijlagen
3388.jpg
3388a.jpeg
Niet Geregistreerd

Bericht door Niet Geregistreerd »

De tekst is deels voor mij leesbaar als: 'Kirche in Tai...' Het hoeft natuurlijk geen plaats in Duitsland te zijn, maar is waarschijnlijk wel ergens in het duitstalige gebied.
Ingrid
Peter Smaardijk
Senior Zoeker
Berichten: 3213
Lid geworden op: vr jun 24, 2011 8:40 pm

Bericht door Peter Smaardijk »

Als dit een gevalletje oorlogsgeweld is (wat ik denk dat het is), dan is een stuk buitenland waar de Duitse troepen doorheen getrokken zijn in de Eerste Wereldoorlog voor de hand liggend. Ik denk persoonlijk Noord-Frankrijk.

"Kirche in" is zeker. De plaatsnaam is nog onduidelijk voor mij.
Peter Smaardijk
Senior Zoeker
Berichten: 3213
Lid geworden op: vr jun 24, 2011 8:40 pm

Bericht door Peter Smaardijk »

Opvallend is dat we hier de kerk zien na het eerste oorlogsgeweld, terwijl op internet voornamelijk plaatjes te zien zijn die tonen dat die kerk het nog veel erger voor z'n kiezen kreeg (zie bijv. http://www.culture.gouv.fr/Wave/image/memoire/0013/sap01_mh027219_p.jpg). Overigens is de kerk toch nog hersteld.
E. Petter
Senior Zoeker
Berichten: 1690
Lid geworden op: ma mar 18, 2013 11:58 pm

Bericht door E. Petter »

Niet alleen de kerk werd verwoest, maar van het hele plaatsje stond vrijwel niets meer overeind, omdat de frontlinie in WO1 er dwars doorheen liep, zie http://fr.wikipedia.org/wiki/Vailly-sur-Aisne
Arnold Tak
Berichten: 17286
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

Vailly-sur-Aisne

Bericht door Arnold Tak »

Peter, je hebt weer een knap stuk werk geleverd. De geschreven aantekening op zijn juiste waarde geschat, de periode en streek goed geschat aan de hand van de afbeelding en de juiste locatie aan de hand daarvan bepaald. Superbe. Ingrid en Erwin Petter zeg ik graag dank voor hun meedenken en bijdrage.
Plaats reactie

Terug naar “Opgeloste zoekplaatjes in het buitenland”