3405 Grande Epicérie de la P.d.M. Joseph Streicher


Hier staan de nog niet opgeloste zoekplaatjes uit het buitenland die ouder zijn dan 6 weken.
Plaats reactie
Arnold Tak
Berichten: 17286
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

3405 Grande Epicérie de la P.d.M. Joseph Streicher

Bericht door Arnold Tak »

belijnde ongelopen fotokaart
aan de gevel een reclame-thermometer van MANDARIN
geen huisnummer kunnen ontdekken
Bijlagen
3405.jpg
3405a.jpeg
Peter Smaardijk
Senior Zoeker
Berichten: 3213
Lid geworden op: vr jun 24, 2011 8:40 pm

Mülhausen/Mulhouse, Elzas?

Bericht door Peter Smaardijk »

Oprichting van een "Société coopérative des Epiciers détaillants, à responsabilité limitée, à Mulhouse" in 1919 (zie Journal officiel de la République française. Lois et décrets, 18 sept. 1919, http://gallica.bnf.fr/ark:/12148/bpt6k63693754/f36.image), met als directeur een zekere Joseph Streicher, ondernemer (négociant) te Mülhausen (Mulhouse) in de Elzas. Daar dus misschien?
Peter Smaardijk
Senior Zoeker
Berichten: 3213
Lid geworden op: vr jun 24, 2011 8:40 pm

Bericht door Peter Smaardijk »

Klein gokje: 3, rue des Bons-Enfants, Mülhausen/Mulhouse (http://goo.gl/maps/BCtcR). Mocht het dit zijn, dan is het zozeer verbouwd dat het niet meer herkenbaar is als zodanig. Maar het lijkt me niet onmogelijk.

Dit was/is vlakbij de Marktplatz (place de la Réunion). "P.d.M." zou kunnen betekenen "Place du Marché".
E. Petter
Senior Zoeker
Berichten: 1690
Lid geworden op: ma mar 18, 2013 11:58 pm

Bericht door E. Petter »

Ik geloof niet echt in deze oplossing: de tweede verdieping van de streetview heeft nog originele ornamenten onder de ramen en die zijn dus anders. Ik kan me niet zo goed voorstellen dat raamornamenten van de eerste en tweede verdieping verschillend zijn.
Ook het balkonhek wijkt af...
E. Petter
Senior Zoeker
Berichten: 1690
Lid geworden op: ma mar 18, 2013 11:58 pm

Bericht door E. Petter »

Dat kan natuurlijk helemaal niet: "de la products"....
Dus "de la Place" is waarschijnlijker
Peter Smaardijk
Senior Zoeker
Berichten: 3213
Lid geworden op: vr jun 24, 2011 8:40 pm

Bericht door Peter Smaardijk »

E. Petter schreef:Ik geloof niet echt in deze oplossing: de tweede verdieping van de streetview heeft nog originele ornamenten onder de ramen en die zijn dus anders. Ik kan me niet zo goed voorstellen dat raamornamenten van de eerste en tweede verdieping verschillend zijn.
Ook het balkonhek wijkt af...

Daarom noem ik het ook een klein gokje en geen oplossing. Hoe het ook zij, ik vermoed dat we met louter internet niet zoveel verder komen (hoewel, je weet nooit...). Ik ga eens kijken of ik een plaatselijke heemkundige kan benaderen. Ik geef Mülhausen/Mulhouse nl. wel een goede kans.
Plaats reactie

Terug naar “Buitenlands”