4118g optocht met praalwagen WSLe ret.
-
- Berichten: 17286
- Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm
4118g optocht met praalwagen WSLe ret.
belijnde ongelopen fotokaart
in ieder geval onder de rivieren, dus Noord-Brabant, Limburg, Vlaanderen
de praalwagen vertoont het pauselijk wapen, tiara en gekruiste sleutels
in ieder geval onder de rivieren, dus Noord-Brabant, Limburg, Vlaanderen
de praalwagen vertoont het pauselijk wapen, tiara en gekruiste sleutels
-
- Zoeker
- Berichten: 79
- Lid geworden op: ma mar 03, 2008 10:15 pm
praalwagen
Rechtsboven in beeld ligt een tramspoor, ik gok op een spoorbreedte van 1067 mm, hier in het zuiden gebruikelijk bij de meeste tramwegbedrijven (zie kenniscentrum Zoekplaatjes). Er is zelfs een wissel te zien.
-
- Senior Zoeker
- Berichten: 1484
- Lid geworden op: di mar 04, 2008 11:07 pm
We zien de sleutels van Petrus, een gouden en een zilveren, met elk een kruis in de baard.
Links een Limburgs aandoend gebouw, mede vanwege het venster. Midden boven een Zeeuws aandoende blinde zijgevel, maar gemetseld van dikformaat stenen, dus eerder Limburgs. Rechts van deze gevel een rivier die de Maas zou kunnen zijn. Gezien de zonstand moet dit dan aan de linker Maasoever zijn. Als het inderdaad de Maas in Limburg is, lijkt het tramspoor alleen te kunnen zijn de metersporen Blerick-Beringen (MBS) en Roermond- Horn –Ittervoort. Het verschil tussen kaapspoor en meterspoor kun je volgens mij op zulke foto’s als deze niet zien.
Aan de overkant van de rivier is een dijk met daarachter vrij intensieve bebouwing die lager ligt dan de kruin van de dijk. Vóór de dijk zie ik nog enige 'ruimte voor de rivier'.
De fabriek aan de overzijde van de rivier met lage bebouwing ervoor intrigeert.
Ik schat dat de foto van 5 tot 6 meter hoogte is genomen. Van waaruit?
Links een Limburgs aandoend gebouw, mede vanwege het venster. Midden boven een Zeeuws aandoende blinde zijgevel, maar gemetseld van dikformaat stenen, dus eerder Limburgs. Rechts van deze gevel een rivier die de Maas zou kunnen zijn. Gezien de zonstand moet dit dan aan de linker Maasoever zijn. Als het inderdaad de Maas in Limburg is, lijkt het tramspoor alleen te kunnen zijn de metersporen Blerick-Beringen (MBS) en Roermond- Horn –Ittervoort. Het verschil tussen kaapspoor en meterspoor kun je volgens mij op zulke foto’s als deze niet zien.
Aan de overkant van de rivier is een dijk met daarachter vrij intensieve bebouwing die lager ligt dan de kruin van de dijk. Vóór de dijk zie ik nog enige 'ruimte voor de rivier'.
De fabriek aan de overzijde van de rivier met lage bebouwing ervoor intrigeert.
Ik schat dat de foto van 5 tot 6 meter hoogte is genomen. Van waaruit?
-
- Senior Zoeker
- Berichten: 3213
- Lid geworden op: vr jun 24, 2011 8:40 pm
-
- Zoeker
- Berichten: 79
- Lid geworden op: ma mar 03, 2008 10:15 pm
Ik ben het eens met Martin dat het verschil in de spoorwijdtes 1000 of 1067 mm op het ZP niet te zien is. Inderdaad toont het ZP dan de linkeroever, en dan komen de metersporige stoomtramlijnen Venlo - Maasbree - Helden (VMH, later LTM en nog later MBS) en Roermond - Ittervoort (CLS, later LTM) grens in aanmerking.
De VMH liep van Venlo over de Maasbrug naar de overweg met de spoorweg Venlo = Eindhoven en kruiste deze haaks. Van daar af ging het via de oostzijde van de huidige Antoniuslaan, Pontanuslaan en Baarlosestraat rechtsaf de Stassenstraat in, die aan de noordzijde werd gevolgd. Daarna is het verloop voor het ZP niet meer van betekenis. Toch zie ik ook op het genoemde traject niet direct een match gezien het uitzicht op de overzijde van de rivier en de omgeving van de straten in Blerick.
De CLS-lijn liep via de Maasbrug in kaarsrecht verloop langs de noordzijde van de oude weg naar Horn, waar een haakse bocht naar links gemaakt werd en de lijn lag aan de noordwestzijde van het Beegderveld. Bij de dorpskom van Beegden werd de zuidoostzijde van de weg gevolgd. Er lag een wisselplaats buiten het dorp ter hoogte van de huidige Beukenlaan. Verdere verkenning heeft geen zin omdat het perspectief op de overzijde van de rivier niet klopt. Kortom: het is hier niet.
Het verloop van de NMVB-tramlijn van Ittervoort Grens via Maaseik naar Maastricht komt grotendeels niet in aanmerking wegens de grote afstand tot de rivier. Ik zie nog een kansje ten zuiden van Ophoven aan de Belgische zijde, waar de Maas de Rijksweg nadert. Ik heb daar vrijwel geen info over.
De VMH liep van Venlo over de Maasbrug naar de overweg met de spoorweg Venlo = Eindhoven en kruiste deze haaks. Van daar af ging het via de oostzijde van de huidige Antoniuslaan, Pontanuslaan en Baarlosestraat rechtsaf de Stassenstraat in, die aan de noordzijde werd gevolgd. Daarna is het verloop voor het ZP niet meer van betekenis. Toch zie ik ook op het genoemde traject niet direct een match gezien het uitzicht op de overzijde van de rivier en de omgeving van de straten in Blerick.
De CLS-lijn liep via de Maasbrug in kaarsrecht verloop langs de noordzijde van de oude weg naar Horn, waar een haakse bocht naar links gemaakt werd en de lijn lag aan de noordwestzijde van het Beegderveld. Bij de dorpskom van Beegden werd de zuidoostzijde van de weg gevolgd. Er lag een wisselplaats buiten het dorp ter hoogte van de huidige Beukenlaan. Verdere verkenning heeft geen zin omdat het perspectief op de overzijde van de rivier niet klopt. Kortom: het is hier niet.
Het verloop van de NMVB-tramlijn van Ittervoort Grens via Maaseik naar Maastricht komt grotendeels niet in aanmerking wegens de grote afstand tot de rivier. Ik zie nog een kansje ten zuiden van Ophoven aan de Belgische zijde, waar de Maas de Rijksweg nadert. Ik heb daar vrijwel geen info over.
-
- Zoeker
- Berichten: 79
- Lid geworden op: ma mar 03, 2008 10:15 pm
-
- Senior Zoeker
- Berichten: 3213
- Lid geworden op: vr jun 24, 2011 8:40 pm
-
- Senior Zoeker
- Berichten: 1484
- Lid geworden op: di mar 04, 2008 11:07 pm
-
- Senior Zoeker
- Berichten: 301
- Lid geworden op: zo aug 25, 2013 12:57 am
- Locatie: Rotterdam
Eerder lijkt het me een kabelbaan voor transport van erts of kali tussen mijn en losplaats of tussen fabriek en losplaats.
Gezien de constructie van de fabriek op de achtergrond, geen steenfabriek o.i.d.
http://www.ruhrkohlenrevier.de/ob3502.html
Gezien de constructie van de fabriek op de achtergrond, geen steenfabriek o.i.d.
http://www.ruhrkohlenrevier.de/ob3502.html