8559 Rotterdam
-
8559 Rotterdam
vandaag deze fotokaart aan mijn verzameling kunnen toevoegen, ik heb er al uren op zitten turen, maar ben er nog niet uit
heb wel een idee
gevoelsmatig denk ik aan het Nieuwe Westen en Delfshaven (west van de Rotterdamse Schie)
wat is markant? links de huizenrij met zichtbaar driemaal een staande rechthoek met daarin 2 ramen (begane grond, 4 etages, plat dak)
rechts van het blok met de muurreclame van Ewald Behle een gevelwand in aanbouw, zadeldak en rechts ervan wat lagere bouw met 4 wat afgevlakte puntdaken, ervoor langs rijden 2 trams
rechts zie ik seinpalen ten behoeve van het spoor en een hijskraan
dit zou kunnen wijzen op het havenspoor ten zuiden van de Hudsonstraat
ik zit zelf te denken aan het weggebombardeerde zuidelijke deel van de Schiedamseweg van 31 maart 1943, hedendaags bewijs is dus verloren gegaan
ook gezocht naar het spoor ten noorden van de Essenburgsingel, maar daar was volgens mij geen hijskraan
ik zal hieronder een fotokaart uit eigen verzameling plaatsen die volgens mij mogelijk een lokatie in beeld brengt die zou kunnen passen
-
Re: 8559 Rotterdam
zou het mogelijk hier kunnen zijn?
-
- Senior Zoeker
Re: 8559 Rotterdam
Die fotokaart uit eigen verzameling laat inderdaad het middelste blok van de onderste uitsnede zien.
Erwin, bedankt voor je meedenken en reactie. Alleen op mijn als bewijs aangevoerde fotokaart mis ik aan weerszijden op het dak de stenen versiering, wat bij mij wat twijfel oproept. Heb je enig idee waar het pand zou kunnen hebben gestaan rechts van de muurreclame van v.d.Meer & Schoep?
Erwin, bedankt voor je meedenken en reactie. Alleen op mijn als bewijs aangevoerde fotokaart mis ik aan weerszijden op het dak de stenen versiering, wat bij mij wat twijfel oproept. Heb je enig idee waar het pand zou kunnen hebben gestaan rechts van de muurreclame van v.d.Meer & Schoep?
-
Re: 8559 Rotterdam, rechts Schiedamseweg
ben nog verder aan het zoeken geslagen naar bewijsmateriaal van het pand rechts naast de muurreclame van van der Meer & Schoep en vond onderstaande opname in het boekwerkje 'Bospolder-Tussendijken uit puin herrezen' van Frits Wehrmeijer. Onderstaande scan van blz. 61 brengt de Willem Beukelszstraat in beeld. Hier zie ik de verticale muurvlakken met daarin de 2 raampjes naast elkaar. Ik begin er nu van overtuigd te raken dat we goed zitten. Ik dank Erwin dan ook hartelijk voor zijn bereidwillige medewerking.