Pagina 2 van 2
Geplaatst: di jan 05, 2010 11:27 am
door Dik
Heren, gefeliciteerd met de oplossing. Ik probeer de redenaties te volgen maar ik kan mij e.e.a. niet (ruimtelijk) voorstellen. Daarom is b.v. google.maps niet aan mij besteed. Dat zo'n plaatje met zo weining gegevens tot een oplossing komt vind ik sowieso knap.
Twijfel aan bewijsvoering
Geplaatst: di jan 05, 2010 12:10 pm
door Niet geregistreerd
Er zijn voor mij nog enkele dingen, vooral de sporen 1, 2 en 3, niet voldoende opgehelderd om de oplossing als bewezen te beschouwen. Als de foto van circa 1920 dateert (is de lichtmast elektirisch?), is het mogelijk dat in de 20 jaar ervoor de layout van het emplacement veranderd is. Hierin ga ik opheldering zoeken. maar nog mooier zou zijn als Sjoerd die kan geven.
Martin Snuverink
perron
Geplaatst: di jan 05, 2010 7:58 pm
door Niet geregistreerd
In mijn vorige bijdrage heb ik al gesteld wanneer de lay-out van Leiden HS is veranderd maar als Martin er prijs op stelt, wil ik hem de kopieën van de historische layout wel persoonlijk sturen. Overigens staat of valt het bewijs in hoge mate met de SS-stoomloc 345 met SS-rijtuigen die slechts kon worden aangetroffen op dit HSM station en met de handwijzer die het overpad markeert naar het middenperron waar de treinen naar Haarlem en Den Haag vertrokken.
Ook is de verandering af te leiden uit de foto's op stationsweb en uit die op de Leidense beeldbank.
Sjoerd Eeftens
Geplaatst: di jan 05, 2010 8:43 pm
door Dik
Vroeger :
Geplaatst: di jan 05, 2010 9:08 pm
door Martin Snuverink
Het is me nu duidelijk en ik ben overtuigd. Dank je wel, Sjoerd en Dik.