1983 Molen de Lelie

Peter Smaardijk
Senior Zoeker
Berichten: 3213
Lid geworden op: vr jun 24, 2011 8:40 pm

Bericht door Peter Smaardijk »

Inderdaad, Jan, en daarom denk ik nu ook dat het café van pand gewisseld is. Als ik de kaart op http://www.archieven.nl/maisi_ajax_proxy.php?mivast=239&mizig=261&miadt=239&miq=297087658&miaet=14&micode=ZI-prentbriefkaarten&minr=910426&milang=nl&misort=last_mod%7Cdesc&mizk_alle=Kruisweg%20Elkerzee&miview=viewer bekijk, dan zie ik de dakrand en makelaar (weliswaar van de andere kant van het pand), en dan heb ik eigenlijk geen twijfels meer dat je het bij het rechte eind hebt...
Niet Geregistreerd

Van Martin Snuverink

Bericht door Niet Geregistreerd »

Peter, kruisweg betekent (behalve de gang van Jezus naar Gogotha) in eerste instantie gewoon kruispunt of viersprong en is pas in tweede instantie de naam van een weg. Zoeken naar een Kruisweg i.p.v. een kruisweg levert dus niets op. De weg Kruisweg bij Zonnemaire ligt veel te ver weg.
Het oude café Molen de Lelie heeft vlak bij de kruisweg (nu rotonde) gestaan en wel aan de Weelweg. Op de topokaart van 1995 (niet in te zien op watwaswaar.nl) staat het pandje nog aangegeven. Pas daarna moet het gesloopt zijn. Maar blijkbaar was het horecabedrijf in 1984 al 130 m verhuisd naar de Kloosterweg 2-4 naast de molen. Op de plaats van het oude pandje is nu een kleine kampeeraccommodatie met de toepasselijke naam Camping de Witte Molen.
Als ik het voor het zeggen had is het plaatje volledig opgelost.
Arnold Tak
Berichten: 17393
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

Elkerzee, Kruisweg

Bericht door Arnold Tak »

ook het plaatsen van deze oplossing heeft te lijden gehad onder dat gedoe met die hacker. De oplossing had ik al eerder geplaatst. Alle bevindingen had ik genoteerd op de kaart en al uit de mappen met 'nog niet opgelost' gehaald. Graag dank ik nogmaals Jan Lemmens voor zijn speurwerk en vondst en Peter en Martin voor hun medewerking.
Plaats reactie

Terug naar “Opgeloste zoekplaatjes in Zeeland”