1891 vrijstaand pand anno 1903
van Martin Snuverink
Dik, de gasfabriek van Voorburg stond inderdaad in Leidschendam. Het krappe grondgebied van Voorburg hield op aan de Vliet. Alles ten ZO van de Vliet was tot 1938 gemeente Stompwijk en daarna Leidschendam. Dus de Voorburgse Enkes-fabriek lag ook in Leidschendam.
Ter aanvulling: het huis van het zoekplaatje staat pal tegenover het beroemde buitenhuis Hofwijck van Huygens (in Voorburg!).
Ter aanvulling: het huis van het zoekplaatje staat pal tegenover het beroemde buitenhuis Hofwijck van Huygens (in Voorburg!).
-
Den Haag, Westvlietweg 69
Dik en anderen, wat een verrassende ontknoping. Inderdaad, niks geen Arnhem. Augustus, je mag de kaart wat mij betreft aan me retourneren vanzelfsprekend voor het aankoopbedrag. Ik hoor wel.
Ik ben stil van verbazing en weet -bij wijze van uitzondering- eigenlijk niets meer te zeggen en aan de oplossing toe te voegen, buiten: het was een mooie zoektocht.
Ik ben stil van verbazing en weet -bij wijze van uitzondering- eigenlijk niets meer te zeggen en aan de oplossing toe te voegen, buiten: het was een mooie zoektocht.
-
eindbestemming
kaart is uiteindelijk in het Haags Gemeente Archief terecht gekomen, met de complimenten van de vorige eigenaar "Ik geef me over, met complimenten aan de goede oplosser".