866g foto uit 1865 wsch. Rotterdam


Alle zoekplaatjes die zijn opgelost, kunt u hier nog eens nakijken.
Arnold Tak
Berichten: 17314
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

866g foto uit 1865 wsch. Rotterdam

Bericht door Arnold Tak »

op de foto uit Mei 1865 zijn 4 personen te zien:
1) J.L. Gouka Apotheker, staande voor de apotheek
2) H. van Meurs Verwer
3) Mevrouw Gouka-Blonk
4) Abram Gouka
Bijlagen
866g.jpg
866g.jpg (127.05 KiB) 1924 keer bekeken
jeannet
Senior Zoeker
Berichten: 216
Lid geworden op: ma mar 03, 2008 6:40 pm
Locatie: Leiden

Bericht door jeannet »

Op http://www.ris.nl/gen_tng/getperson.php ... tree=ris01 is te zien dat jakob leendert Gouka is geboren in middelburg maar Gehuwd in Schiedam.
Peet Groeneweg
Zoeker
Berichten: 41
Lid geworden op: za sep 06, 2008 8:19 pm

Gouka

Bericht door Peet Groeneweg »

Gouka was een apotheek in de Gorze (Schiedam zuid) mogelijk van 1930? tot ca. 1970.
De Gorze was ten tijde van het zpl. nog lang niet in beeld.

De huidige apotheek Gouka in de Gorze zit nog wel op dezelfde locatie maar heeft alleen de naam nog maar gemeen.
Dennis
Senior Zoeker
Berichten: 252
Lid geworden op: ma mar 03, 2008 8:09 pm

Denk Middelburg

Bericht door Dennis »

Ik denk dat we met Middelburg goed zouden kunnen zitten. Op 25 juni 1869 huwt in Middelburg: Elisabeth Gouka, dochter van Abraham Gouka en Maria Blonk, geboren in Middelburg omstreeks 1842, met Albert Jeronimus uit Veere. Op 24 juni 1874 huwt in Middelburg: Helena Jacoba Gouka, dochter van Abraham Gouka en Maria blonk, geboren in Middelburg omstreeks 1840, met Dirk Ouwehand uit Katwijk aan Zee. Op 25 januari 1917 komt in Loosduinen te overlijden: Jakob Leendert Gouka, 79 jaar oud, zoon van Abraham Gouka en Maria Blonk, geboren in Middelburg omstreeks 1837. Dit volgens de Rijksarchiefdiensten in de provincies via genlias.nl.
Dennis
Senior Zoeker
Berichten: 252
Lid geworden op: ma mar 03, 2008 8:09 pm

Familie Gouka - Blonk

Bericht door Dennis »

Jakob staat in de deuropening en zou op de foto dus omstreeks 28 jaar oud moeten zijn. Zijn moeder Maria Blonk en zijn vader Abraham Gouka zouden dan rechts achter het raam zitten.
Dennis
Senior Zoeker
Berichten: 252
Lid geworden op: ma mar 03, 2008 8:09 pm

Ehhh, Schiedam

Bericht door Dennis »

Natuurlijk zou het ook Schiedam kunnen zijn, gezien wat Jeannet schreef. Ik zag net dat er nu nog een Apotheek Gouka in Schiedam zit, op de Groenelaan 111 ! Das het centrum volgens mij. Dus Middelburg of Schiedam denk ik.
Dennis
Senior Zoeker
Berichten: 252
Lid geworden op: ma mar 03, 2008 8:09 pm

Bericht door Dennis »

Mogelijk heb ik op een later tijdstip meer gegevens over Schiedam voorhanden. De server van een zoekmachine vertikt het weer eens mee te werken and takes too long to respond, grrrrr :mad:
jeannet
Senior Zoeker
Berichten: 216
Lid geworden op: ma mar 03, 2008 6:40 pm
Locatie: Leiden

Bericht door jeannet »

Ik had vanmiddag al gekeken op de site van schiedam en daar komt naar boven jakob leendert huwt met maria blonk op 3 aug. 1860 te schiedam bruidegom geb. te Middelburg. Op 2 juni 1861 word zoon Abraham geboren en is gehuwd in 1890 alles gebeurt dus in Schiedam.Maar volgens mij zit er ook een kind achter het raam en dat zou dus dan de 4 jarige abraham kunnen zijn. Vergeef me als ik het fout heb.
Peet Groeneweg
Zoeker
Berichten: 41
Lid geworden op: za sep 06, 2008 8:19 pm

Bericht door Peet Groeneweg »

A. Gouka, inderdaad dat jochie achter het raam had in 1915 een apotheek aan de Hoogstraat 29 (centrum), Gouka & Co had een bureau voor chemisch en microscopisch onderzoek aan de Hoofdstraat 18 (zuid) in Schiedam.
Arnold Tak
Berichten: 17314
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

Schiedam

Bericht door Arnold Tak »

overtuigend bewezen: Schiedam
exacte lokatie in 1865 .... ?
ik heb weer genoten van de leuke reacties op elkaar en het voetje voor voetje komen tot de juiste lokalisering
nr. 4) Abram Gouka is inderdaad een kind in 1965
iedereen die een bijdrage heeft geleverd: HARTELIJK DANK!
Plaats reactie

Terug naar “Opgelost”