In de eerste kwart van de vorige eeuw ontwierp en bouwde de baarnse bouwkundige Herman Onvlee een aantal villa's en kerken. Die villa's zijn niet alleen in Baarn te vinden, u vindt gebouwen van zijn hand door heel Nederland. Hij ontwierp o.a. Carilshet, Van Reenenlaan 16, Molenweg 7 en Eemnesserweg 81 en 83 en 97, Heemskerklaan 21 (de ijsfabriek), Ferdinand Huycklaan 1, Prins Hendriklaan 94 en Van Wassenaerlaan 32-34 in Baarn. Hij woonde op Eemnesserweg 51. Zijn bedrijf zat op het parkeerterrein tussen Eemnesserweg en Laanstraat in Baarn. Zijn werkplaats is nog steeds achter het huis te vinden. Toen hij in september 1923 stierf was hij bezig aan een complex woningen aan de De Ruyterlaan in Baarn. Ook kerken in o.a. De Lier en Gouda zijn door hem gebouwd.
Ik heb een foto van een woning met winkel. Deze foto is afkomstig van de familie Onvlee en zat tussen verschillende oude foto's van panden die door Onvlee ontworpen zijn. Hoogstwaarschijnlijk is dit pand ook van zijn hand.
Ik wil graag weten waar deze foto genomen is en of het pand nog steeds bestaat.
1949g woning mogelijk van architect Onvlee
-
1949g woning mogelijk van architect Onvlee
- Bijlagen
-
- groep1665full.jpg (183.37 KiB) 18729 keer bekeken
-
- Senior Zoeker
gevonden
http://www.groenegraf.nl/fotodetail.php?id=1665
Update 28-9-2010: Dhr. J. Plender meldde ons de oplossing. Dit is bakkerij Van Manen aan de Eperweg in Nunspeet. Het gebouw is na 1910 gebouwd.
http://www.groenegraf.nl/fotodetail.php?id=1665
Update 28-9-2010: Dhr. J. Plender meldde ons de oplossing. Dit is bakkerij Van Manen aan de Eperweg in Nunspeet. Het gebouw is na 1910 gebouwd.
-
Nunspeet, Eperweg, bakkerij Van Manen
Jeannet, daar ga je mijn gast verwacht ik erg blij mee maken. Ik ga de oplossing direct aan hem doormailen. Namens ons beiden reuze bedankt