0711 CASA CARA Hendrik Ido Ambacht?

Theo van Gijlswijk
Senior Zoeker

Nestor - Schroeijers

Bericht door Theo van Gijlswijk »

George Nestor
Geboren in Boekarest
Getrouwd 15 augustus 1906 met Johanna Gerarda Schroeijers.
Overleden 29 maart 1911 te Rotterdam 29 jr oud.

Johanna Gerarda Schroeijers.
Geboren in Dordrecht.
1e huwelijk met George Nestor op 15 maart 1906.

2e huwelijk met Eduard Frederik Karel Barzilaij (geb. 3 mei 1890) op 31 maart 1912.

Zoon uit 2e huwelijk Carolus Barzilaij overleden 17 mei 1917 te Rotterdam 5 jaar oud.

EFK Barzilaij (koopman) woonde volgens de Rotterdamse adresboeken:
1914, Rechthuislaan 30B
1917 Velgersdijk 1 en/of 5A
1918/1919 Dortsestraatweg 687

Van Sterian Nestor die in 1914 drie jaar na de dood van de dood van zijn vader, de 1e steen legde geen spoor!

Iets voor "Spoorloos" of Vermist" misschien?
Niet geregistreerd

van Martin Snuverink

Bericht door Niet geregistreerd »

Als we aannemen dat Sterian Nestor na de dood van zijn vader bij zijn moeder is gebleven, heeft hij in zijn jeugd steeds in Charlois gewoond. Dat hij een eerste steen in Overschie heeft gelegd kan, maar is minder waarschijnlijk.
Het adres Rotterdamse Rijweg in Overschie heeft wel bestaan. Toch zijn er geen huizen verdwenen tussen de huidige 145 en 165. In 1939 liep de huisnummering continu door van 145 tot 169 (het hoogste nummer). Waarschijnlijk is de nummering veranderd. Hoewel het huis van het zoekplaatje hier redelijk zou passen (noordzijde, sloot voor de deur), heb ik het er niet aangetroffen.
Een heleboel genoemde plekken zijn onmogelijk vanwege de sloot voor de deur. Ik geloof dat we in de Overmase omgeving van Rotterdam moeten blijven zoeken.
Theo van Gijlswijk
Senior Zoeker

Kromme Zandweg 95, Rotterdam

In het Rotterdams Nieuwsblad 1940 staan advertenties van de verkoop van het huis Casa Cara aan de Kromme Zandweg 95 in Rotterdam.

In de adresboeken vanaf 1914 staat op dit adres vermeldt: Schroeijers J.C. particulier.
Bingo lijkt mij.

De korenmolen "De Zandweg" heeft als adres Kromme Zandweg 99.
Arnold Tak

Rotterdam, Kromme Zandweg 95

Bericht door Arnold Tak »

Theo, je hebt dan eindelijk de aap bij zijn staart. En nog wel in Rotterdam. En dan heb ik ook nog de kaart inmiddels doorgestoten. Maar .... je kunt niet alles hebben in het leven.
Natuurlijk maak ik graag van de gelegenheid gebruik om iedereen die zijn beste krachten heeft gewijd aan het oplossen van dit ZP-tje hartelijk te bedanken.
Krantenarchieven gaan zo langzamerhand toch steeds meer een doorslaggevend hulpmiddel bij het oplossen vormen.
Theo van Gijlswijk
Senior Zoeker

Casa Cara Rotterdam

Er horen natuurlijk ook foto's bij de oplossing!

Beeldbank Rotterdam, fotonrs: PBK 1993-1108 en PBK 1993-132 laten rechts van de molen het toegangshek zien.

J.C. Schroeijers (Johannes Carolus, geb. 1866) de bewoner van het pand is de vader van Johanna Gerarda Schroeijers.

ps: Jammer Arnold dat je de kaart niet meer bezit!
Arnold Tak

heb ik deze kaart toch nog

Bericht door Arnold Tak »

ben ik mijn rommeltjes aan het opruimen (en daarvan heb ik er heel wat), kom ik deze kaart tegen. HEB IK HEM TOCH NOG. Dus een mooie aanvulling op mijn eigen verzameling. Wat een verrassing toch weer allemaal .....
Plaats reactie

Terug naar “Opgeloste zoekplaatjes in Rotterdam”