belijnde ongelopen fotokaart
gisteren gekocht als kaart van een grote stad, al stond er weliswaar een andere plaatsnaam achterop in potlood
maar gezien de ovale huisnummerbordjes is het volgens mij Rotterdam
ik kan alleen niet zo snel vinden, waar?
het is volgens mij ergens op Zuid, en daar ben ik niet goed thuis
maar ik kan natuurlijk altijd verrast worden en zit ik er helemaal naast
2109 Rotterdam wsch. Zuid 4-hoog wooncomplex
-
2109 Rotterdam wsch. Zuid 4-hoog wooncomplex
- Bijlagen
-
- 2109.jpg (149.81 KiB) 936 keer bekeken
-
- 2109a.jpg (97.04 KiB) 879 keer bekeken
-
- 2109b.jpg (71.4 KiB) 888 keer bekeken
Van Martin Snuverink
Niks op Zuid. Dit is gewoon Rotterdam, stadsdeel Delfshaven, de Willem Buytewechstraat (toch bepaald geen onnozel straatje), noordzijde, tussen Pieter de Hoochweg en de knik ter hoogte van het plein bij de Kapelstraat. Het meest linkse huis heeft nummer 95a/b. Het perceel dat te koop staat heeft nummer 77a/b. Er is weinig aan veranderd, behalve dat de zonweringen zijn verdwenen.
Het blok is opgeleverd op 18-06-1926. De panden met nummers 97 en hoger waren er nog niet; die zijn pas opgeleverd op 01-11-1928. De foto dateert dus van 1926-1927. Toen waren er nog juist ovale huisnummerbordjes.
Met streetview is alles uitstekend te bekijken. De GAR-site en fotovanrotterdam.nl hebben geen bewijsfoto’s.
Het blok is opgeleverd op 18-06-1926. De panden met nummers 97 en hoger waren er nog niet; die zijn pas opgeleverd op 01-11-1928. De foto dateert dus van 1926-1927. Toen waren er nog juist ovale huisnummerbordjes.
Met streetview is alles uitstekend te bekijken. De GAR-site en fotovanrotterdam.nl hebben geen bewijsfoto’s.
-
Rotteradm, Willem Buytewechstraat
TOOOOOOOOOOOOOCH. Ons gevoel zei al dat het daar moest zijn, maar we (ook een goede vriend van me) konden geen bewijsopname vinden in onze eigen verzameling, in boeken en ook niet op de door jou genoemde sites. Streetview blijft voor mij nog steeds een moeilijk te hanteren en te besturen gedoe. Ik dacht uiteindelijk maar aan Zuid omdat ik op de R.M.O. (rechter Maasoever) geen overeenstemmende afbeelding kon vinden. Maar je hebt die Rotterdammers dan toch maar weer mooi een .... laten ruiken. Je begrijpt hoe opgetogen ik ben dat het toch Rotterdam blijkt te zijn en ik weer een heel mooi plaatje aan mijn verzameling kan toevoegen.
Mijn dank is uitbundig.
Mijn dank is uitbundig.