belijnde beschreven kaart, afgezonden door A.J. v.d. Sloot-Brandwijk
de feestpoort laat het wapen van Rotterdam zien, alsmede de W van Wilhelmina
links een pand met twee gevelstenen onder het schuine dak ter weerszijden van het raam, met links ANNO en rechts 1909
de straat riep bij mij op de omgeving ten noorden van de Vierambachtsstraat in het Nieuwe Westen, maar via streetview niet kunnen ontdekken
straten als Van Oosterzeestraat en Tidemanstraat hebben nieuwe hoekpanden
wat heel bepalend is, zijn de panden links aan het eind van de straat met 2 bollen met masten op de hoek van de straat
ovale huisnummerbordjes, huisnummers onleesbaar, lijkt op 134
opvallende gemetselde steunen onder de dakgoot
geschat ca. 1930
2452 koninginnedag met feestpoort in Rotterdam
-
-
-
- Senior Zoeker
Cornelis Johannes van der Sloot en Adriana Johanna van Brandwijk waren getrouwd, en volgens het telefoonboek 1950 woonde C.J. van der Sloot in de Albregt Engelmanstraat 47. Het lijkt me daar in de buurt, zie bijvoorbeeld de huizen in de Bingleystraat die in eenzelfde stijl zijn. Misschien het zuideinde van de Albregt Engelmanstraat, waar nu nieuwbouw staat? De straat lijkt me iets gebogen.
Bij nader inzien (beeldbank Rotterdam) toch niet daar. Maar daar in de buurt lijkt me een goede optie.....
Bij nader inzien (beeldbank Rotterdam) toch niet daar. Maar daar in de buurt lijkt me een goede optie.....
-
adres C.J. van der Sloot
telefoonboek januari 1940: C.J. van der Sloot, Timmerman en Aannemer, A. Engelmanstraat 47
de kans bestaat dat hij als timmerman een bijdrage heeft geleverd aan het maken van de erepoort en dat die daar dus in de buurt is opgericht
zelfde adres in telefoonboek juli 1937
adresboek 1934-1935 zelfde adres 47a-49a
Albregt-Engelmanstraat kreeg in 1911 zijn naam (zie het pand met de gevelsteen 1909)
de kans bestaat dat hij als timmerman een bijdrage heeft geleverd aan het maken van de erepoort en dat die daar dus in de buurt is opgericht
zelfde adres in telefoonboek juli 1937
adresboek 1934-1935 zelfde adres 47a-49a
Albregt-Engelmanstraat kreeg in 1911 zijn naam (zie het pand met de gevelsteen 1909)
-
- Senior Zoeker
Ackersdijkstraat Rotterdam
Cornelis Johannes van der Sloot, 30 jaar, onderwijzer (Terneuzen) trouwde op 15-2-1909 Adriana Johanna Brandwijk, 24 jaar (Charlois). Zij woonden in 1910 aan de Maaskade en vanaf 1911 aan de Ackersdijkstraat 45a en in 1913 aan de Ackersdijkstraat 129a. Dit laatste adres is het ZP.
Zie streetview:
http://maps.google.nl/maps?q=Ackersdijk ... ,,0,-10.39
Zie streetview:
http://maps.google.nl/maps?q=Ackersdijk ... ,,0,-10.39
-
Rotterdam, Ackersdijkstraat richting Bergselaan
Theo van Gijlswijk, je kunt je voorstellen hoe blij ik met je oplossing ben. Van deze straat zijn niet zoveel opnames. Peter Smaardijk dank ik hartelijk met zijn voorzet naar de registers van de burgelijke stand, zelf ben ik daar niet zo in thuis. Ik heb het nog wel geprobeerd, maar .... niks. Lukte me niet.
Mijn dag kan nu niet meer stuk!
Mijn dag kan nu niet meer stuk!