0137 gebouw van de Coöp. Boerenleenbank

Plaats reactie
Arnold Tak

0137 gebouw van de Coöp. Boerenleenbank

Bericht door Arnold Tak »

bankgebouw met rechts het kasgedeelte op huisnummer 1 en links de woning van de kassier
links naast de publieksdeur is "de eerste steen" natuurlijk met inscriptie geplaatst
Bijlagen
0137.jpg
0137.jpg (108.67 KiB) 798 keer bekeken
Elisa
Zoeker

Coop Boerenleenbank

Bericht door Elisa »

Het speurders-trio Jan Spoolder/Theo B. en Elisa :D heeft na lang zoeken besloten de hulp in te roepen van de Rabobank. Hulde voor deze bank want binnen 2 dagen kwamen zij met het antwoord:

De Ruyterstraat 1 in Huizen.

De hier afgebeelde foto heeft ook gestaan in de Raiffeisen-bode 06-1959.
Tekst o.a:
"Daarom willen wij ditmaal iets laten zien van de Coop. Boerenleenbank te Huizen. Dit gebouw werd nog net voor 1940 opgetrokken en kwam in de oorlogsdagen gereed. Het bestuur mocht zich gelukkig prijzen met dit besluit, waardoor men tegen matige kosten een uitstekend bankgebouw heeft kunnen zetten.
Het interieur is in alle opzichten goed verzorgd en men kan en men kon in die dagen gebruik maken van de beste materialen".

Het gebouw staat er nog steeds: de Ruyterstraat 1/Hoek Naarderstraat: http://g.co/maps/hgsud
Bijlagen
Coop. Boerenleenbank Huizen.jpg
Arnold Tak

Huizen, De Ruyterstraat 1

Bericht door Arnold Tak »

zeer geacht speurderstrio Jan Spoolder, Theo.B. en Elisa, wat een leuke oplossing (kan ik zeggen met inmiddels 30 Rabojaren achter me). Hartelijk dank voor julie doortastende optreden. Ik heb intussen Elisa al per mail geantwoord.
Plaats reactie

Terug naar “Opgeloste zoekplaatjes in Noord-Holland”