2045 vrijstaande woning
-
2045 vrijstaande woning
belijnde gelopen fotokaart, gestempeld 1932, postzegel verwijderd, waardoor plaats van afstempeling niet goed meer is te lezen
de eerste 3 letters wijzen op DEV... waarbij de V niet 100% zeker is
verzonden aan de heer L. Schoonman en de aanhef van het afzendbericht begint met "Lieve Pappie", wat erop wijst dat de familie een kaart stuurde naar vader die een tijdje van huis was, mogelijk dus van zijn eigen woning, ondertekend door zijn kinderen Benny, Moena en Dicky
de eerste 3 letters wijzen op DEV... waarbij de V niet 100% zeker is
verzonden aan de heer L. Schoonman en de aanhef van het afzendbericht begint met "Lieve Pappie", wat erop wijst dat de familie een kaart stuurde naar vader die een tijdje van huis was, mogelijk dus van zijn eigen woning, ondertekend door zijn kinderen Benny, Moena en Dicky
- Bijlagen
-
- 2045.jpg (123.84 KiB) 1653 keer bekeken
-
- 2045a.jpg (45.88 KiB) 1521 keer bekeken
Van Martin Snuverink
In 1950 (bron: telefoongids) woonde L. Schoonman, Secr. Hengsten ass. (wat dit ook moge betekenen), Voorstonden F36, Brummen.
Lambertus Schoonman is in 1900 of 1901 geboren in Zutphen. Hij is Utrecht getrouwd in 1925.
Voorstonden is een buurtschap onder Brummen. Het wil niet zeggen dat hij daar in 1932 al woonde. Maar het gaat ongetwijfeld over deze Lambertus Schoonman. De kinderen kunnen dan 7 jaar en jonger zijn geweest. Het poststempel kan Deventer zijn geweest, maar dit is wel vreemd. Zutphen, waar Brummen telefonisch onder viel, zou meer voor de hand hebben gelegen.
Mogelijk woonde Schoonman in 1932 in Deventer e.o..
Dionisius Willem Schoonman, de vader van Lambertus, overleden in 1934 te Utrecht (77 jaar) was, evenals zijn vader Johannes, boekhandelaar in Zutphen, in 1871 aan de Groenmarkt B48.
Lambertus Schoonman is in 1900 of 1901 geboren in Zutphen. Hij is Utrecht getrouwd in 1925.
Voorstonden is een buurtschap onder Brummen. Het wil niet zeggen dat hij daar in 1932 al woonde. Maar het gaat ongetwijfeld over deze Lambertus Schoonman. De kinderen kunnen dan 7 jaar en jonger zijn geweest. Het poststempel kan Deventer zijn geweest, maar dit is wel vreemd. Zutphen, waar Brummen telefonisch onder viel, zou meer voor de hand hebben gelegen.
Mogelijk woonde Schoonman in 1932 in Deventer e.o..
Dionisius Willem Schoonman, de vader van Lambertus, overleden in 1934 te Utrecht (77 jaar) was, evenals zijn vader Johannes, boekhandelaar in Zutphen, in 1871 aan de Groenmarkt B48.
-
reactie op antwoord van Martin
Martin, het adres op de kaart is inderdaad Voorstonden, 't Abbink. Ik wist niet wat ik met dat Voorstonden aan moest, vandaar dat ik het naliet om in mijn eerste beschrijving te vermelden. Je zit dus helemaal goed.
Van Martin Snuverink
Arnold, volgens mij is het huis op de kaart niet in Voorstonden, maar in de bebouwde kom van een dorp. De straat heeft een trottoir en het huis een nummer van 1 cijfer. Het huis past ook niet in de puur agrarische omgeving van Voorstonden. Is het adres in Voorstonden nu van de afzender of van de geadresseerde?
Een scan van de achterkant kan waardevol zijn. Dan kunnen de onderzoekers zelf interpreteren.
Een scan van de achterkant kan waardevol zijn. Dan kunnen de onderzoekers zelf interpreteren.
-
gevraagde detailscan
Voorstonden is het woonadres van de geadresseerde, dus niet van de afzender en wellicht dus ook niet van het afgebeelde pand
maar ik kan er natuurlijk helemaal naast zitten
maar ik kan er natuurlijk helemaal naast zitten
- Bijlagen
-
- 2045b.jpg (145.98 KiB) 1584 keer bekeken
Van martin Snuverink
Vader Schoonman woonde dus in Voorstonden en verbleef gewoon thuis. Moeder, Cornelia Christina Maria Jansen uit Utrecht, en de kinderen verbleven blijkbaar elders, bij familie, vrienden of op vakantie, maar volgens mij niet in het nabije Deventer. Volgens mij is de 3e letter geen V. Alleen de N komt in aanmerking. Dan zijn er alleen mogelijkheden van plaatsnamen beginnend met het verbogen lidwoord DEN. We houden dan nog maar enkele mogelijkheden over met namen van voldoende lengte: Den Bommel, Den Dungen, Den Helder en Den Dolder.
DEN DOLDER lijkt het meest in aanmerking te komen. Er was er een station en opa Jansen werkte als chef bij de NS in Utrecht. Hij was vanaf 1920 weduwnaar. Of hij daarna nog hertrouwd is weet ik niet.
Bezwaar tegen Den Dolder is het feit dat toen het huis van het zoekplaatje gebouwd werd toen Den Dolder nog niet of nauwelijks bestond. Tussen 1900 en 1910 kwam er de zeepfabriek De Duif (nu de fabriek van Remia) en tussen 1910 en 1917 de Willem Arntszhoeve.
Ik schat dat het huis van het zoekplaatje eerder, rond 1900, is gebouwd.
Ik ben er niet zeker van of het jaartal (1932?) goed is afgelezen.
DEN DOLDER lijkt het meest in aanmerking te komen. Er was er een station en opa Jansen werkte als chef bij de NS in Utrecht. Hij was vanaf 1920 weduwnaar. Of hij daarna nog hertrouwd is weet ik niet.
Bezwaar tegen Den Dolder is het feit dat toen het huis van het zoekplaatje gebouwd werd toen Den Dolder nog niet of nauwelijks bestond. Tussen 1900 en 1910 kwam er de zeepfabriek De Duif (nu de fabriek van Remia) en tussen 1910 en 1917 de Willem Arntszhoeve.
Ik schat dat het huis van het zoekplaatje eerder, rond 1900, is gebouwd.
Ik ben er niet zeker van of het jaartal (1932?) goed is afgelezen.
-
reactie op VerzamelJaarbeurs
op de beurs hebben wij wat opmerkingen genoteerd van kijkers:
ik heb een aantekening gemaakt: Ceintuurbaan of Brinkgreveweg, schoolgebouw
ik weet niet meer van wie en in welk verband dit ter sprake kwam
ik heb een aantekening gemaakt: Ceintuurbaan of Brinkgreveweg, schoolgebouw
ik weet niet meer van wie en in welk verband dit ter sprake kwam
-
- Junior Zoeker
reactie beurs
De personen op de beurs die reageerden op het zoekplaatje bedoelden waarschijnlijk het voormalige Landbouwmuseum ( Brinkgreverweg 184) in Deventer.
op
Dit is niet het huis van het zoekplaatje.
Ans Roelofs
op
Dit is niet het huis van het zoekplaatje.
Ans Roelofs