2660g vrijstaand pand met opgestapelde takken op het erf JBI ret.

Hier staan de nog niet opgeloste zoekplaatjes van vrijstaande panden die ouder zijn dan 6 weken.
Plaats reactie
Arnold Tak

2660g vrijstaand pand met opgestapelde takken op het erf JBI ret.

Bericht door Arnold Tak »

belijnde ongelopen fotokaart
op achterzijde in potlood: huis van Menno
Balk?
Bijlagen
2660g.jpg
2660ga.jpg
2660gb.jpg
Arnold Tak

Loenen, Groenendaalscheweg 15

Wim Boomgaard is op pad gegaan en heeft de oplossing gevonden. Ja, bosrijke omgeving, dus hij dacht, het zou wel eens daar en daar kunnen zijn. En .... het klopte 100%. Het pand is inmiddels weliswaar flink verbouwd en uitgebreid. Het leuke is dat het ooit van de familie Balk is geweest, dus van Menno Balk, van beroep bleker, wat toendertijd met het wasserijbedrijf had te maken.
Niet Geregistreerd

Huis op foto is niet van Balk aan Groenendaalseweg

Bericht door Niet Geregistreerd »

Helaas moet ik u berichten dat de oplossing van deze foto nog niet gevonden is. De heer Boomgaard is vanmiddag bij ons aan de deur geweest en op dat moment hadden wij deze foto niet gezien. Na bekijken van de foto op deze site hadden wij direct het vermoeden dat dit niet het juiste huis kon zijn aangezien het hier een zeer statig herenhuis betreft en het huis van Balk een eenvoudige boerderij was. Navraag bij oudere dorpsbewoners heeft het boekje Loenen 1150 jaar opgeleverd waar op pagina 61 het échte oude huis van Balk aan de Groenendaalseweg te zien is. Dit heeft in geen enkel opzicht overeenkomsten met de getoonde foto. Het lijkt erop dat er te snelle conclusies getrokken zijn.
Helaas moet deze foto dus terug naar niet opgelost.

succes!
Arnold Tak

ik ontving een mail: toch niet dat pand in Loenen

ik ontving een mail van Wim,

In mijn onbegrensde enthousiasme was ik wat te snel met deze aanname,
waarvoor mijn diepe verontschuldigingen en voor wat mij zelf betreft de
grootste teleurstelling !!

Met vriendelijke groet,
Een teleurgesteld persoon.
Plaats reactie

Terug naar “Vrijstaande panden”